יום שישי, 1 ביולי 2011

יוון - מסלול טיול לצפון ומרכז יוון 13 יום בדגש נופים 06/2011

טיול ליוון בדגש נופים
יצאנו לטיול ליוון למשך 13 יום בדגש נופים, נופים ואתרים יפים, יחד איתנו זוג חברים ותיקים.
השתמשנו במפה של 1:300,000 אדומה של "מרקו פולו" שרכשנו בארץ.
היום הראשון
את בוקר היום הראשון הקדשנו לנסיעה מאתונה לחצי האי פליון (Pelion). לאחר קבלת הרכב יצאנו לכיוון צפון דרך כביש מס' E75, ירידה ל- Thiva והמשך על כביש 3 וכביש מס' 48 לכיוון Delfoi, עם עצירה לסיור בכפר "Arachova".
בכפר "Arachova"
לאחר סיור קצר בדלפי המשכנו לכיוון צפון בדרך נוף (65E) לכיוון "Lamia" ומשם דרך "Volos" לחצי האי "פיליון" – לינה בחרנו בכפר "Portaria" במלון Erofili.
הנוף מהכפר "Portaria" לכיוון מפרץ Volos
 אחת הטברנות בכפר
מלון Erofili בכפר "Portaria"
מסלול היום הראשון של הטיול
היום השני
היום הוקדש כולו לכפרי וחופי חצי האי "פיליון" בדגש על האזור הצפון מזרחי.
יצאנו אחרי ארוחת הבוקר לכיוון מזרח בדרך עצרנו במעבר ההרים לתצפית על 2 חופי חצי האי פיליון (המערבי והמזרחי) והמשכנו לכיוון הכפר זגורה (Zagora).
זגורה (Zagora) - הכפר הגדול ביותר בפיליון ומרכז חשוב לגידול פירות, פרנסתו אינה מבוססת על תירות.
מכאן פנינו לכיוון הכפר פורי (Pouri) שנמצא 6 ק"מ מצפון לזגורה, בדרך לצידי הכביש הרבה עצי דובדבן ועכשיו זה שיא העונה, לא התאפקנו וטעמנו.
מכאן פנינו לכיוון הכפר חורפטו (Chorefto) שנמצא מעט דרומה ליד חוף הים המזרחי של חצי האי פיליון.
ירדנו לחוף היפה נסענו לאורכו והמשכנו בדרכנו דרומה.
מעט דרומה ממש לאחר העליה מהכפר לכביש הראשי יש ירידה לחוף קסום עם נוף יפה
חוף Agioi Saranda
מכאן אנחנו ממשיכים דרומה ל- "Agios Dimitrios" ויורדים לכיוון החוף והטיילת של "יואניס" (Ag. Ioannis) ומסיירים רגלית לאורך הטיילת במקום.
אגיוס יואניס - היא היום אתר הנופש השוקק ביותר בחוף המזרחי בחצי האי פיליון. המקום מלא במקומות לינה על קו המים וטברנות לאורך הטיילת.
 Ag. Ioannis
אנחנו חוזרים לכביש הראשי (כביש 34) ומגיעים לכפר קיסוס (Kissos) שבנוי על טרסות תלולות. במקום כנסית אגיה מרינה עם ציורי קיר שנחשבים ליפים מסוגם בפיליון. ביציאה מהכפר נחל יפה עם מספר מפלונים נחמדים.
מכאן אנחנו ממשיכים ל-צגרדה (Tsagarada) כמובן שבכל כפר במרכז יש כנסיה עם עצי דולב.
צגרדה (Tsagarada) - הוא כפר רחב ידים, שבתיו בנויים בין חורשות של עצי אלון ודולב. למעשה הכפר מורכב מ-4 כפרים נפרדים כאשר הכפר הגדול ביותר הוא אגיה פאראסקבי (Agia Paraskevi), השוכן מצפון לכביש הראשי ובכיכר המרכזית (ע"פ המקומיים) נמצא עץ הדולב הגדול והעתיק ביותר ביוון - הם טוענים שהוא בן 1500 שנה.
 בצגרדה (Tsagarada)
המשך דרומה ומערבה וחזרה למקום הלינה ב"Portaria" יש לציין שהחוף המערבי של חצי האי פיליון די "משעמם" ולאורך כל החוף יש ישובים כמעט עד קו המים עם הרבה מסעדות ומעוד "המוני" והחוף עצמו שטוח ולא מלהיב.
אחר הצהרים עשינו מסלול רגלי לשביל המפלים ביציאה מ"Portaria" לכיוון "Makrinitsa"
המסלול מתחיל כ-200 מ' מהצומת של הכביש הראשי עם הפניה למאקריניצה (המלון שלנו בצומת) ממש בגבול הישוב צמוד למסעדה, הכניסה דרך קשת אבן שמעליה נשפכים מים לכיוון הנחל. המסלול נעשה בעליה קלה כאשר חוצים מעל גישרי עץ את הנחל מצד לצד.
(שעה עליה בין גשרי העץ והמפלים וחזרה מלמעלה דרך הכביש הראשי של הישוב)
הכניסה התחתונה לשביל המפלים
 בשביל המפלים
לקראת הערב יצאנו לסיור ב- "Makrinitsa" כפר עתיק וחביב ממוסחר ומלא מסעדות.
לכפר אין כניסה לכלי רכב, ואת הרכבים משאירים בחניה שנמצאת בכניסה לכפר.
מאקריניצה (Makrinitsa) - נמצא במעלה ההר, ומכונה בצדק "המרפסת של פיליון", הבתים המסורתיים נראים כאילו נבנו זה על זה בשל צורת הבניה המיוחדת - 3 קומות בחזית וקומה אחת מאחור, הכפר הוא אחד היפים והמתוירים ביותר בפיליון. במרכז הכפר (כמו בשאר הכפרים בפיליון) יש עץ דולב ענק וחלול שבתוכו משחקים ילדים. בכיכר גם מזרקת שייש.
הרחוב הראשי מהחניה למרכז הכפר
 תצפית לכיוון מפרץ Volos
 עץ הדולב החלול במרכז הכפר
 סיור בין בתי הכפר
 מסלול היום השני של הטיול
היום השלישי
לאחר ארוחת הבוקר אנחנו עוזבים את חצי האי פליון צפונה, נוסעים לכיוון  האגם המלאכותי קרלה (Techniti Limni Karla), עוברים לצידו ופונים מזרחה לכיוון חוף הים האגאי.
האגם המלאכותי קרלה (Techniti Limni Karla)
 Buca Beach Bar
 ממשיכים לאורך החוף צפונה עד למנזר "אגיה דימיטריו" (Monastery of Ayios Dimitrios) ועולים עליו לביקור קצר.
Monastery of Ayios Dimitrios
מהמנזר אנחנו נוסעים לכיוון "הר האולימפוס" עוברים את העיירה "Litochoro" וnיד לאחר העיירה יש פניה לכיוון ההר והמשכנו במעלה הכביש עד למגרש החניה (Priònia), מסביב יש עננים.מהחניה עלינו ברגל בשביל מסומן קטע מההר עד שנתקלנו בענן  וחזרנו לחנייה.
הר האולימפוס
הר האולימפוס - הכניסה הרגלית לשביל העליה להר
 בעליה להר האולימפוס
לאחר הירידה מההר נסענו לכיוון צפון הקפנו ב"רינג" את סלוניקי ובחרנו את אחד מהמלונות הרבים שיש לאורך החוף בעיירה Peraia שמדרום לשדה התעופה של סלוניקי.
 החוף בעיירה Peraia
 מסלול היום השלישי של הטיול
היום הרביעי
היום הוקדש כולו ל"אצבע" המרכזית (Sithonia) של חצי האי חלקדיקי,
יוצאים בבוקר מהמלון ולאחר כשעתיים נסיעה (עם הפסקה קלה בדרך) מגיעים לישוב מרמראס ("Neos Marmaras") עם החוף והנמל היפה שלו.
 הנמל במרמראס ("Neos Marmaras")
 מכינים את סירות ליציאה לדייג
המשכנו לנמל בפורטו קרס (Porto Carras) שזאת הנקודה המפורסמת באזור, אתר נופש ענקי בחוף המערבי של סיטוניה,(שמנסה להידמות לאקפולקו) עם מלונות ענק ומרכז קונגרסים גדול שחבל להיכנס אליו, גם עולה כניסה וגם נימצא ריק כמעט לגמרי, במקום מס' בתי מלון גדולים, מרינה ומסעדות סגורות או ריקות.
 פורטו קרס (Porto Carras)
 אנחנו ממשיכים בכביש דרומה כאשר מידי פעם יש כבישים/שבילים שיורדים לחופים קסומים וחלקם ניסתרים, עוברים את טורוני (Toroni) ופורטו קמפו (Porto Koufo) עד הקצה הדרומי של חצי האי סיטוניה.
 מכאן אנחנו עוברים לחוף המזרחי של חצי האי סיטוניה לישוב קלמיצי (Kalamitsi) ומתחילים לנסוע לכיוון צפון
 תצפית מהכביש הראשי לכיוון מזרח (MAMBA BEACH, Toroni)
 החוף בקלמיצי (Kalamitsi)
אנחנו ממשיכים צפונה דרך החופים מלאי ההפתעות וכפרי הדייגים שלחופם עד ל-וורוורו (Vourvourou) שלאחריה לכיוון צפון פירגדיקיאה (Pyrgadikia) ויצאנו מחצי האי סיטוניה
 הר ה"אתוס" שמלווה אותנו ממול לאורך כל החוף המזרחי
 החופים המזרחיים של חצי האי סיטוניה
 החוף מול האי Diaporos Island
 Port Pyrgadikia
 לאחר היציאה מחצי האי סיטוניה אנחנו פונים מיזרחה לכיוון האצבע השלישית של חצי האי חאלקידיקי שנקראת "חצי האי אתוס".
חצי האי אתוס (athos Peninsula) - חצי־האי אתוס ביוון הוא מעין אוטונומיה המשמרת את רוח ביזנטיון ביוון של ימינו. חיים שם בעיקר נזירים מתבודדים, בלי מכוניות, טלוויזיה או רדיו. לא קל להיכנס לאתוס: רק עשרה מבקרים ביום, וגם הם ממין זכר בלבד.
נסענו עד הכניסה לחצי האי (אין מה לראות ואי אפשר להיכנס) והמשכנו לכיוון צפון לאורך החוף ואחר כך מערבה דרך האגמים Lake Volvi ו- Lake Koroneia ומשם לכיוון סלוניקי.
 (בדיעבד - סיבוב מיותר ע"מ לראות את האגמים).
Lake Koroneia
 לפנות ערב הגענו לעיר סלוניקי – סיורנו  לאורך הטיילת מהנמל עד למגדל הלבן  ואפילו זכינו לראות את חילופי המשמר ליד המגדל הלבן.
בלילה (22:10) חזרנו למקום הלינה שלנו בעיירה Peraia.
הכניסה למדרחוב של סלוניקי
 הטיילת לאורך החוף בסלוניקי
 חילופי המשמר ליד המגדל הלבן
  מסלול היום הרביעי של הטיול
היום החמישי
בוקר חדש ואנחנו עוזבים את המלון שלנו נוסעים צפונה עוקפים את העיר סלוניקי ופונים מערבה לכיוון העיר אדסה (Edessa).
אדסה (Edessa) - זוהי עיירה שקל לטייל בה ברגל, יש לה רובע עתיק מקסים, היא מלאה בנחלים קטנים וגשרונים, ובכל מקום אפשר למצוא גן נעים ומוצל לנוח בו. אדסה יושבת במרומי מצוקתלול המשקיף על מישורים חקלאיים שנראים כמעט אינסופיים. נוקד המשיכה העיקרי של אדסה הוא המפלים שהגדול ביותר נקרא "קטרקטס" (Katarraktes) שנשפך בדרמתיות במורד הצוק, אל המישורים החקלאיים שלמטה.
למעשה יש 2 מפלים האחד נופל בצורה אנכית פחות או יותר, והשני מסתחרר במורד הצוק.
לאחר שמצאנו חנייה התחלנו את הסיור בסמטאות העיר העתיקה לכיוון המפלים המפורסמים.
עצי ה"נוי" לאורך הרחוב הם דובדבנים - ועכשיו שיא העונה, איזה כיף להסתובב ברחוב ולקטוף ולאכול דובדבנים גדולים.
 בעיר העתיקה של אדסה (Edessa)
 תצפית מהצוק לעמק שלמטה
 הירידה לתחתית המפלים נעשית ב-2 המעליות הירוקות
 לאחר הירידה במעליות לתחתית המפלים אנחנו נכנסים לסיור במפעלי הטקסטיל שהיו פעם במקום וכולם עבדו בכח המים של המפלים.
 מפעל הטכסטיל ליד המפלים
 מהמפעל יוצא שביל מסודר אל 2 המפלים כאשר למפל השני צריך לעבור דרך "נתזי" המים של המפל הראשון, לאחר סיום הסיור למטה חוזרים חזרה למעליות ועולים חזרה לכיוון העיר.
 מפלי אדסה
 השביל חזרה למעליות
לאחר שהגענו למעלה פנינו בהליכה לכיוון החלק העליון של המפלים, וסיירנו גם פה,
במקום גם מערה קטנה שמקודשת ל.... (לא יודע).
אם חשבנו שקצת נרטבנו למטה, למעלה כל השביל מכוסה במעין ערפל של ניתזי מים מהמפלים.
 בחלק העליון של מפלי אדסה
בזמן ההליכה מתחת למפלים (בחלק העליון שלהם) החליקה החברה שלנו ונפגעה ביד, מכיוון שהכאב לא עבר ואת היד לא יכלה להזיז. חזרנו לרכב ונסענו לבי"ח הקרוב שנמצא מעט מחוץ לעיר. היא הוכנסה לצילומים ובדיקות (נשארה עם בעלה) ואנחנו חזרנו להסתובב בינתיים חזרה בעיר לפחות לשעתיים הקרובות.
 בין תעלות המים בעיר אדסה
 Greek Orthodox Church (Ιερός Ναός Αγίας Σκέπης)
לאחר סיור בעיר ובין התעלות חזרנו חזרה לבית החולים ע"מ לברר מה קורה.
ההבחנה שבר וצריך לשים גבס.
המתנה קצרה ליד הבי"ח לסיום התהליך וחזרנו עם החברים חזרה לעיר לשבת באיזו מסעדה נחמדה שיושבת בין תעלות המים עם הרבה אוירה לאכול צהרים.
בסיום הארוחה חזרנו לרכב והמשכנו לנסוע מזרחה דרך כביש E86 כאשר היעד הוא אגמי פרספה, חוצים את הישוב פלורינה (Florina) ואת מעבר ההרים פיסודרי (Pisoderi) ומגיעים לאגמים.
אגמי פרספה (Prespa National Park) - בפינה הצפון מערבית של יוון בגובה של 850 מ' מעל פני הים נחים צמד האגמים שנמצאים במפגש הגבולות המשולש - יוון, אלבניה ומקדוניה, שהוכרזו ב-1977 כשמורת טבע בזכות עשרות מיני עופות המקננים בהם - שקנאים, אגורים, אנפות ועוד.
אגם מיקרי פרספה (Limni Mikri Préspa), הקטן, נמצא כמעט כולו בשטח יוון רק מפרץ אחד, דמוי פיורד, חוצה את גבול אלבניה.
אחיו הגדול, מגלי פרספה (Limni Megali Préspa), הגדול, מחולק בין 3 מדינות מקדוניה, אלבניה ויוון שלה החלק הקטן ביותר באגם.
שלט בדרך לאגמי פרספה
 האגמים נראים באופק
את מקום הלינה בחרנו בכפר פסאראדס (Psarades)
פסאראדס (Psarades) - נמצא על אחת מלשונות היבשה באגם מנאלי פרספה, כפר דיגים מדולל אוכלוסין רק 100 נפשות חיות בו זהו הכפר היווני האחרון לפני נקודת הגבול המחלקת את האגם בין 3 מדינות, (יוון, מקדוניה ואלבניה) זהו מקום שנראה נטוש וגם בתי האבן העתיקים שבו נראים מוזנחים לאורך המזח עוגנות סירות דיג ישנות מעצי אלון וארז. לכפר יש רק כביש גישה אחד שמסתיים בחניון ליד האגם
הגענו למרכז הכפר ובמקום מספר גברים מבוגרים שלא יודעים אף שפה חוץ מיוונית, אבל עם לב זהב, הסברנו בתנועות ידים שאנחנו מחפשים מקום לישון ואחד מהם קם הלך לחנות ליד ומשם יצאה גברת שלקחה אותנו לאחד הבתים ששם לבעלת הבית (לא זאת שלקחה אותנו) יש חדרים להשכרה. חדרים פשוטים אבל הכל נקי ומצוחצח. מה עוד אפשר לבקש בכפר קטן שנמצא ב"קצה העולם" (ביוון)
לאחר מציאת מקום לינה יצאנו בנסיעה להכיר את הסביבה.
נסענו לחלק המערבי של האגם הקטן עברנו את הכפר פילי (Pili) והגענו עד הכפר ורונדרו (Vrontero),
הכפר ורונדרו (Vrontero)
בסיום חזרנו (באותה דרך) לחוף האגם וממש לפני הקצה הצפוני שלו יש גשר להולכי רגל שמוביל מעל האגם לכנסיה שנמצאת על האי באגם (Agios Achillios).
 לפנות ערב חזרנו לכפר פסאראדס מקום הלינה שלנו וארוחת הערב עשינו בטברנה מקומית.
 תם יום מספר 5 של הטיול
  מסלול היום החמישי של הטיול
היום השישי
בוקר חדש מגיע ואנחנו מרגישים כמו בגן עדן, ועוד לפני ארוחת הבוקר אנחנו יוצאים לסיבוב על שפת האגם להנות מהנוף ומבעלי הכנף שבמקום.
 בכפר הדייגים פסאראדס (Psarades)
קפה של בוקר במרפסת החדר
אנחנו עוזבים את אגמי פרספה לכיוון דרום לעבר "עיר העורות" קסטוריה (Kastoria) את הדרך אנחנו עושים על כביש מס' 15, כאשר בשלב מסויים "כאילו" עוזבים את הכביש הראשי וצריך לחצות את הנחל על גשר שנראה לא הכי יפה כולם ירדו מהרכב ואני נשארתי להעביר את הרכב בנסיעה לבד על הגשר.
 בהמשך (כביש בצבע לבן) עם נוף יפה עד שרואים את קסטוריה באופק.
 קסטוריה (Kastoria) - היא עיר לחופו של אגם אורסטיאדה (Orestiáda) בחבל מערב מקדוניה שביוון. האגם הוא בית לעשרות שקנאים, ברבורים ועופות מים אחרים. יופיו עוצר נשימה מכל נקודת תצפית. באופק, משני צידי העיר.
העיר בנויה על חצי אי ההרי הבולט אל תוך האגם, ותושביה, כמו אבותיהם מתפרנסים מתעשית הפרוות. גם מבחינה אדריכלית היא מאוד מעניינת ויש בה יותר מ-50 כנסיות ובתי אחוזה יפים.
סיירנו בחצי האי העתיק לאורך הטיילת הצפונית ותצפית על ציפורי המים ולאחר מכן בטיילת הדרומית.
 בעיר קסטוריה (Kastoria)
 המשך מסלול לכיוון קסטרקי (Kastraki) על כביש מס' 15 שמתפתל בין ההרים לכיוון מנזרי "מטאורה".
הגענו לקסטרקי ומצאנו מקום לינה על הכביש הראשי במעלה הישוב לכיוון המנזרים.קפה של בוקר במרפסת החדר

המנזרים התלויים ב-מטאורה  – Meteora, תופעת טבע מרשימה המתבטאת בצוקים ענקיים הבולטים מעל המישור של חבל תסאליה ביוון. המבקרים נמצאים באיזור מדהים מבחינת המראות הנגלים למבקר, על מצוקי הקונגלומרט האפורים בנויים המנזרים של מטאורה, מראות שאי אפשר לשכוח. ההתיישבות הנזירית במטאורה החלה במאה ה – 11 אז החלו בהקמת המנזרים על המצוקים. המנזרים הוקמו ע"י נזירים סגפנים שחפשו מקום להתבודדות. תחילה השתכנו הנזירים במטאורה במערות וכוכים שבסלע ואט אט בעזרת תושבי הכפר קלמבקה החלו בונים את המנזרים התלויים. בסביבות המאה ה – 17 ועד מלחמת העולם השניה כשהגרמנים שלטו ביוון, נמשך תהליך נטישה והרס של מנזרי מטאורה. כיום פעילים במטאורה 6 מנזרים בלבד (2 מתוכם לנשים). מנזר מגאלו מטאורו נבנה ב1356  שוכן בחלק הצפוני של אתר מטאורה. דרומית למנזר גראנד מטאורו נמצא מנזר איוס ניקולאוס הקיים מהמאה ה – 14. כמו כן פועלים עדיין המנזרים רוסאנו –  לזכרה ברברה הקדושה משמש מנזר לנזירות בלבד. מנזר איוס סטפאנוס  שוכן בקצה הדרומי  של אתר מנזרי מטאורה, צופה על העיירה קלמבקה, נבנה  בסוף המאה ה – 15 , נהרס בחלקו במלחמת העולם השנייה, ננטש  ואויש מחדש ע"י נזירות ב – 1961 .הגישה אליו קלה. מנזר איוס טריאדה – השילוש הקדוש – גם הוא בדרום אתר מטאורה, מבין המרשימים שבו, שימש כאתר צילום לאחד מסרטי ג'ימס בונד "לעינך בלבד"  עם חיים טופול שלנו. מנזר וולראם – מזרחית למגאלו מטאורו  מהמאה ה – 14 במקום קפלה בסגנון הר אתוס ציורי קיר של צליבת ישו. בשנות השבעים של המאה הקודמת הוכרז אתר מטאורה כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו.
מסלול הנסיעה למנזרי מטאורה
התארגנו במהירות ואנחנו כבר נוסעים לכיוון המנזר הראשון - מנזר ניקולאו (Moní Agíou Nikoláou Anapafsá) מצלמים אותו מהכביש וממשיכים למנזר "רוסנו" (Monastery of Rousanou) את הרכב אשארנו בחניה ליד הכביש והתחלנו לטפס במדרגות שעולות למנזר, שילמנו בכניסה וסיירנו בתוך המנזר. הנוף מהמנזר  מ ה מ ם.
 Monastery of St. Nicholas Anapavsa
 Iera Moni Rousanou
 הנוף ממנזר Iera Moni Rousanou
 לאחר הירידה מהמנזר המשכנו לאורך "כביש המנזרים" צפינו בשאר המנזרים מבחוץ והתרשמנו מהנוף המדהים שמסביב, יש לציין שמדי יום מנזר אחר סגור למבקרים, אנחנו הגענו אחה"צ ומראש החלטנו להכנס למנזר אחד בלבד, אגב רוב המנזרים נסגרים ב- 17:00,  ע"פ דעתנו המנזרים יפים ומרשימים יותר מבחוץ.
Monastery of Varlaam
 Great Meteore
 Monastery of the Holy Trinity
 Monastery of St. Stephen
   מנזרי מטאורה
 תם יום מספר 6 של הטיול
 מסלול היום השישי של הטיול
היום השביעי
אנחנו עוזבים את קסטרקי ומתחילים בנסיעה לכיוון מצ'ובו (Metsovo), יש לשים לב לנסוע בכביש הישן והמפותל עם הנוף (כביש מס' E92) ולא לעלות על הכביש המהיר (החדש) בטעות שעובר דרך הרבה מנהרות, אחרי כשעה וחצי נסיעה הגענו לכפר וסיורנו בכפר היפה והמתוייר הזה.
מצ'ובו (Metsovo) - אחד הכפרים היפים ביותר ביוון הפך לנקודה שאסור לפספס למי שמטייל בצפון המדינה. כל האיזור שבו נמצא הכפר מוקף ביערות עתיקים ומסביבו ישנם הרים גבוהים. חלק גדול מהמקומיים עדיין מסתובבים כשהם לבושים בבגדים המסורתיים שקשה לפספס. בכפר ניתן למצוא חנויות רבות המתמחות במוצרי אומנות, עבודות עץ, רקמה ואריגה. האוכל במקום מצויין, האוירה טובה והמקומיים מסבירי פנים.
הכביש המהיר (כביש מס' 2)
 בסמטאות מצ'ובו (Metsovo)
 בכיכר המרכזית יושבים "חברי הפרלמנט" של מצובו
 אחרי הפסקה במצובו אנחנו ממשיכים על כביש E92 לכיוון "Ioannina" בדרך אנחנו עוברים לחופו של אגם יואנינה (Limni Ioanninon Pamvotida) שלאחריו אנחנו מגיעים לישוב פרמה ופונים למערת הנטיפים שלה (Perama Cave).
הכניסה למערה היא בתוך הישוב ישר מהרחוב הראשי.
כביש E92 ממצובו ליואנינה
 אגם יואנינה (Limni Ioanninon Pamvotida) ומעברו העיר יואנינה
 Perama Cave
הסיור במערת הנטיפים עורך כ-1 שעה, ומיד בסיום הסיור אנחנו נוסעים לעיר העתיקה של יואנינה.
יאנינה (Ioannina) - בפי המקומיים היא בירת מחוז אפירוס שבצפון מערב יוון, העיר Ioanina יושבת לצד אגם מהיפים ביותר של יוון, יואנינה היא העיר השביעית בגודלה ביוון עם אוכולוסיה של כ 110,000 איש, כאשר רצועת הרים מצוייה מצפון ומדרום לאגם, מדובר על רכס הרי הפינדוס של יוון, מאחורי ההרים, מצוי אזור זגוריה "זגורוכוריה" אחד המחוזות המרתקים ביותר של יוון, יואנינה היא עיר יפה, נקייה ומאד תוססת, חיי הלילה שלה מעולים, אנשים כאן אוהבים לשמוח ולהנות מהחיים, העיר מלאה בבתי קפה, פאבים וברים וכן במסעדות, שרובן יושבות על האגם. במעלה הגבעות המקיפות את יואנינה ומהם ניתן לצפות בנופים פאנורמיים מקסימים של האגם והאזור כולו, אם אתם מתכננים טיול בצפון יוון, כדאי לעבור ביואנינה ולו לכמה שעות.
הסיור ב- "Ioannina" היה די קצר וכלל סיור לאורך חומות העיר העתיקה המסגד ובית הכנסת שהיו סגורים.
הכניסה לעיר העתיקה
 המסגד בעיר העתיקה
 הטיילת לאורך האגם
 בית הכנסת ביואנינה
 אנחנו עוזבים את יואנינה ופונים צפונה לכיוון כפרי זאגוריה,
תרשים של קניון ויקוס (Vikos) והאתרים סביבו
אנחנו חוצים את גשר פפגיו (bridge Papigo) על נהר הוידומאטיס ועוצרים בצד להנות מצבעי הנחל המדהימים ומשפע הפרפרים במקום.
גשר פפגיו (bridge Papigo)
 נהר הוידומאטיס
 פרפרים בנהר הוידומאטיס
לקראת ערב הגענו לכפר פפיגו (Papingo) בצפון כפרי זגוריה (Zagoria) ללינה.
מצאנו מקום נחמד ויצאנו לשוטט בסמטאות הכפר.
הכפר פפיגו Papino - או נכון יותר בחלק מהמפות או מהמידע הקיים נקרא גם "פפיגו" או papigon- שבצפון חבל אפירוס ותת מחוז כפרי זגוריה הוא כפר שחיים בו כ 360 איש התמפרסנים רובים מתיירות או חקלאות וצאן, הכפר פפינגו הפך בשנים האחרונות להיות אחר הכפרים הפופולרים ביותר לביקור מבין כפרי זגוריה ונמצאים גם בן גם כמה מבתי המלון המומלצים ביותר באיזור וגם כמה מהטברנות הטובות ביותר, בנוסף מיקומו בתוך פארק ויקוס וצמוד להר גאמילה הופכים אותו לאחד הספוטים היפים ביותר בכפרי זגוריה.
   (ביוונית לא מבטאים את ה N לכן הכפר פפיגו הוא פפיגו ולא פפינגו)
בכפר פפיגו (Papingo)
 תם יום מספר 7 של הטיול
 מסלול היום השביעי של הטיול
היום השמיני
את היום התחלנו בארוחת בוקר בחצר הבית בו ישנו
ארוחת בוקר על רקע הבית בו ישנו
לאחר מכן עזבנו בנסיעה את את הכפר פפיגו לכיוון הכפר מיקרו פפיגו ועשינו סיור רגלי קצר לאורך נחל עם בריכות סלע בין הכפרים ("Papigo" ו- "Mikro Papigo").
מעיינות "פולס אוף רוגובו" (Pools Of Rogovo) - הם אחד המקומות המרהיבים בכפרי זגוריה, מקבץ של בריכות מים מקסימות, עם זרימת מים צלולים ומפל בסיום מסלול הליכה של כ 30 דקות, מצויים ממש לצד הכביש בין הכפרים מיקרו פפיגו לפפיגו, חניון מאולתר מצוי לצד הכביש ויש מסלול הליכה נח ומסומן הנכנס לתוך היער ואז נגלה המראה המרהיב של בריכות המים והמעיינות, ניתן לטייל כאן גם עצמאית ללא מדריך, הצטיידו בנעלי הליכה טובות וכאלה שעשויות גם להרטב, בימים נעימים כאשר הבריכות מלאות במים ניתן גם לרחוץ בהם, אך קחו בחשבון טמפרטורת מים של כ 6-7 מעלות, זה קררר!
 המשכנו לסיור קצר בכפר הקטן "Mikro Papigo"
 Mikro Papigo
בסיום הסיור התחלנו לנסוע בירידה חזרה לכיוון   גשר פפגיו (bridge Papigo) מיד לאחר הגשר יש מסלול הליכה לעבר מנזר אריסטי ספיליוטיסה (Panagia Speleotissa Monastery) - מבנה זגורי קטן, ציורי להפליא, בראש צוק אנכי, מעל מימיו השוצפים של הנהר. מסלול יפה עם תצפית נוף מהמנזר לעבר הנחל.
Panagia Speleotissa Monastery
לאחר מכן המשכנו בנסיעה דרך הכפר אריסטי (Aristi) לכפר מונודנדרי (Monodendri)
הכפר מונודנדרי (Monodendri) - פרושו המילולי הוא "עץ אחד" מצוי באיזור שנקרא Centeral Zagori שהינו כל החלק הדרומי של קניון ויקוס (קניון הסלע הצר העמוק ביותר בעולם) הוא אחד הכפרים המפורסמים ביותר בכפרי זגוריה ולמען האמת לא ממש ברור מדוע, אולי סוכני נסיעות מצאו כאן מלונות זולים במיוחד וכך הוא נכנס לתודעה של הישראלים, כך או כך בביקורכם בכפרי זגוריה מומלץ להגיע לכפר מונודנדרי בעיקר בשל התצפית בשם אגיה פרסקבי על קניון ויקוס המצוייה במרחק קצר מהכפר, אך שימו לב שכבסיס ללינה בכפרי זגוריה הוא האופציה הכי פחות טובה והכי פחות נעימה שכן מדובר בכפר ממוסחר למדי שכבר מזמן אין לו את האופי הכל כך מיוחד של כפרי זגוריה האחרים.
לאחר מכן סיור בכפר ירדנו לכיוון מנזר אגיה פרסקבי (Agia Paraskevi) וממנו למרפסת התצפית לקניון ויקרוס.
בכפר מונודנדרי (Monodendri)
 הכניסה למנזר אגיה פרסקבי (Agia Paraskevi)
 תצפית על קניון ויקוס
בסיום טיפסנו חזרה לכיוון הכפר ולחניה בה השארנו את הרכב ויצאנו בנסיעה מהכפר.
את סיום הסיור בכפרי זגוריה בחרנו לעשות בביקור ב-3 הגשרים טורקים העתיקים בדרך לכפר קיפי (Kipi).
Bridge of Kokkori or Noutsos
 Plakidas Bridge
 Bridge Captain Bear
כאן הסתיים טיולנו בכפרי זגוריה (קצר ומתומצת) ואנחנו נוסעים לעבר האי קורפו (Corfu).
נוסעים בדרך הכי קצרה לכיוון העיר  "Igoumenitsa" וחוצים במעבורת לאי "Corfu"
עוזבים עם המעבורת את העיר  "Igoumenitsa"
 מגיעים עם המעבורת ל- Corfu - קרקירה
מצאנו מקום לינה ל-2 לילות מעט מצפון לעיר קרוב לחוף (באזור Gouvia), התארגנו ויצאנו להכיר את העיר. הגענו לעיר לקראת שקיעה עלינו למצודה והסתובבנו ברחובות הסואנים (מאנשים) ואחרי ארוחת ערב טובה חזרנו למלון שלנו.
קורפו (Corfu) / קרקירה (Kerkyra) - מקור השם קורפו הוא בעצם עיוות של השם קרקירה. את השם הזה נתנו בני העיר קורינתוס שכבשו את האי בשנת 734 לפני הספירה, והקימו בו עיר בשם קרקירה. בסופו של דבר, הפך שם העיר לשמו של האי כולו.
האי קורפו נמצא במיקום מצוין בין יוון ליבשת אירופה, מה שסייע לו לפתח נמל משגשג ולשמש צומת מרכזית למעבר סחורות. מיקום זה סייע לבני העיר להפוך לאמידים ולעיר עצמה לפרוח ולהתפתח.
המיקום המצוין הפך את האי קורפו למשאת נפשם של עמים ושליטים רבים ולאורך השנים הוא עבר מיד ליד ומשליטתה של מדינה אחת לאחרת. בין המדינות ששלטו באי: היוונים ואחריהם הרומאים שבתקופתם חנה באי הקיסר אוגוסטוס המפורסם, בימי הביניים נשלט האי בידי הצרפתים ואחר כך בידי האיטלקים הונציאניים. בתקופת השלטון האיטלקי ידע האי פריחה יחסית (אם כי היוונים הקפידו שבני האי לא יעלו על איטליה בשום פרמטר...). בתקופה זו ניטעו הרבה עצי זית, ותעשיית שמן הזית התפתחה מאד. האיטלקים הם גם אלה שעיוותו את השם המקורי קרקירה והפכוהו לקורפו.
בתקופה זו גם הוקם מוסד מכובד ומרגש באי: האקדמיה היוונית המודרנית הראשונה, שהיא אם ומודל לכל האוניברסיטאות המודרניות שנבנו אחריה.
במאה ה – 15 ניסו הטורקים לכבוש שוב ושוב את האי ללא הצלחה. האגדה מספרת כי באחד מן ההפסדים שלהם היו צריכים הטורקים להימלט מהאי, וקדוש בשם ספירידון, הבריח אותם כשבידו לפיד בוער. לזכר המאורע, עורכים תושבי קורפו, ארבע פעמים בשנה, תהלוכות לפידים בעיר. התהלוכות מלוות במוסיקה עשירה המנוגנת על ידי תזמורות רבות משתתפים.
אחרי האיטלקים עבר באי הקיסר נפוליאון לאחר שכבש את איטליה, ושלט בו שנתיים. ממנו עבר האי לידי הרוסים, הצרפתים והבריטים.
במלחמת העולם השנייה נכבש האי על ידי האיטלקים שנשלטו בידי הרודן מוסליני. מידיהם נכבש האי על ידי גרמניה הנאצית. בתום מלחמת העולם השנייה נכבש האי על ידי בעלות הברית והוחזר לידיה של יוון.
קורפו (Corfu) / קרקירה (Kerkyra)
  תם יום מספר 8 של הטיול
 מסלול היום השמיני של הטיול
היום התשיעי
את היום התחלנו לכיוון צפון האי לחלק המערבי (בחרנו את הכיוון ע"פ כיווני השמש לראות את הנוף בצורה הכי טובה).
התחנה הראשונה שלנו בצפון מערב האי - הישוב סידרי (Sidari).
חוף Sidari
הסתובבנו קצת בחוף והמשכנו לכיוון לכיוון דרום מערב לאורך החופים המצוקיים עד לאגיאס סטפנוס (Ag. Stefanos).
אגיאס סטפנוס (Ag. Stefanos)
Saint Stephan
תצפית מכיוון דרום על מפרץ Ag. Georgios Pagon
אנחנו ממשיכים דרומה ועוברים ליד שרידי המצודה ב-Angelokastro (לא עוצרים) ומגיעים לתצפית נפלאה לעבר המפרצים של Paleokastritsa, במקום מסעדה (Golden Fox) ש"מחייבת" הפסקה למשהו קל ותצפית מול הנוף הנפלא שרואים מלמעלה, לאחר הפסקה (והרבה צילומים) אנחנו ממשיכים בכביש ויורדים לעבר המפרצים שראינו מלמעלה, במקום 3 מפרצים מדהימים עם חוף ים מסודר ושלל פעילויות ימיות.
(Αγγελόκαστρο) Angelokastro
תצפית ממסעדת Golden Fox
במסעדת Golden Fox
החופים ב- Paleokastritsa
Ampelaki Bay
אזור Paleokastritsa
סיירנו ב-3 המפרצים והמשכנו בדרכנו עד ל"כיסא הקיסר" צוק שמתנשא מעל השטח ומראשו תצפית יפה על כל האזור
מעל הכפר Plekas נמצאת נקודת המשמר שנקראת Kaisers Throne, על שמו של הקיסר הגרמני Kaiser וילהלם השני שרכש את ארמון Achilleion בשנת 1907 ובילה את הקיץ שלו Corfu. אף שהתגורר בארמון אכיליאון בחוף המזרחי, אהב לנסוע לפלקאס כדי לצפות בשקיעה.
Kaiser's Throne (Παρατηρητήριο του Kaiser Γουλιέλμου Β') (כסא הקיסר)
מכאן אנחנו מתחילים לחצות את האי לכיוון מזרח לעבר ארמון אכיליון (Achillion)
 ארמון אכיליון (Achillion) - הוא ארמון קיץ באי קורפו שנבנה בשנת 1891 בהזמנת הקיסר פרנץ יוזף בשנת 1891 לרעיתו הקיסרית האוסטרית אליזבת, נסיכת בוואריה, המכונה סיסי, שהייתה בדיכאון על מותו הטרגי של בנה רודולף, נסיך הכתר האוסטרי בשנת 1889.
האכיליון נמצא כעשרה קילומטרים דרומית לעיר קורפו על הר המשקיף אל הים היוני. באכיליון גנים מרהיבים ונוף עוצר נשימה. הארמון נטוע בלב הנוף הירוק של האי קורפו נועד לנחם אותה. אליזבת הייתה מאוהבת באכילס המיתולוגי ולכן קראה לארמון על שמו. במרכז הגן ניצבים פסלים של אכילס שפאריס נסיך טרויה ירה חץ מורעל בעקבו וציורים בהם הוא מוצג באולם הארמון. במקום טרסת מוזות שהוא אתר הוקרה לתשע המוזות מהמיתולוגיה היוונית. בגן ובארמון פסלים יוונים קלסיים רבים.
סיסי רכשה את המקום מפטרוס ורילאס ארמנסיס (Petros Vrailas Armenis). הארמון תוכנן על ידי האדריכל רפאלה קאריטו (Raffaele Caritto). לאחר רצח הנסיכה אליזבת בז'נבה בשנת 1898 נרכש הארמון בשנת 1907 על ידי וילהלם השני, קיסר גרמניה והוא הפך למרכז דיפלומטי. בתקופת מלחמת העולם הראשונה שימש האכיליון כבית חולים צבאי על ידי הכוחות הצרפתים והסרביים. לאחר המלחמה הפך המקום להיות בבעלות ממשלת יוון.
במלחמת העולם השנייה הייתה באכיליון מפקדה צבאית של מדינות הציר. לאחר המלחמה הניהול של המקום עבר לידי ארגון התיירות היוני הלאומי שהוא מחלקה של משרד התיירות ביוון. בשנת 1962 הוחכר האכיליון לחברה פרטית שהפכה את חלקו העליון לקזינו ואת קומת הקרקע למוזיאון. בשנת 1983 חזר ניהול המקום לידי ארגון התיירות היוני והקזינו חדל לפעול. בשנת 1981 צולמה באכיליון סצנת הקזינו בסרט לעינייך בלבד שהוא אחד מסרטי ג'יימס בונד.
בארמון אכיליון (Achillion
לאחר סיור בארמון אנחנו נוסעים צפונה לכיוון העיר קרקירה ועולים לתצפית שנמצאת מדרום לעיר לכיוון שדה התעופה של האי
Vlacherna Monastery
שדה התעופה הבינלאומי קורפו יואניס קפודיסטריאס
השעה כבר אחרי ארבע וזה הזמן לנסוע לחלק הצפון מזרחי של האי לכיוון פסגת ההר Pantokrátoras לתצפית לכיוון מזרח, ויתרנו על התצפית בבוקר בגלל כיווני השמש ועכשיו זה הזמן המתאים, אנחנו חוצים את העיר קרקירה  לאורך החוף ומתחילים לעלות לכיוון פסגת ההר, השמש בגבנו והנוף נראה במיטבו.
פנטוקרטור (Pantokrator) -  הוא הר הגבוה ביותר של האי והגובה שלה הוא 906 מטרים. הפנטוקרטור ממוקם בחלק הצפוני-מזרחי של קורפו , כ -15 ק"מ צפונית לעיר קורפו . מראש ההר ניתן לראות את כל קורפו ובמרחק קצר את החוף האלבני.
לחלק העליון של Pantokrator אפשר להגיע עם הכביש המתפתל והצר. בחלק העליון נמצאים בית הקפה לתיירים, תחנת הטלקום והכנסייה. במקום היה המנזר העתיק ביותר באזור שנבנה בשנת 1347 ונהרס במאה ה -16. בניית הכנסייה הנוכחית החלה בשנת 1689 בסיוע תושבי הכפרים הסמוכים. החזית הנוכחית של הכנסייה נבנתה במאה ה -19.
Monastery Of Pantokrator
מההר ירדנו לכיוון צפון לעבר חוף Agios Spiridon Beach והלגונה שלידו, ומכאן אנחנו מתחילים לחזור דרומה לאורך החוף לכיוון המלון שלנו, את היום סימנו באחת המסעדות בעיר קרקירה.
המעגן ליד Kalami
ארוחת ערב בקרקירה
   תם יום מספר 9 של הטיול
מסלול היום התשיעי של הטיול
יום מס' 10
בוקר טוב, לאחר ארוחת הבוקר אנחנו יוצאים לעבר העיר קרקירה (קורפו) ועושים בא סיור בוקר.
מאחר שאתמול סיירנו ברחבי האי ולא היה לנו זמן גם לעיר.
 קרקירה/קורפו העיר קורפו יושבת בחלק הרחב של חצי אי במרכז החוף המזרחי של האי. העיר מחולקת לשני חלקים, על ידי תעלת מים מלוחים מלאכותית, שנחפרה בערוצו של גיא טבעי, ומפרידה בין מצודת העיר הישנה לעיר עצמה. בין העיר למצודה מחברת דרך רחבה, העוברת במרחב ירוק גדול.
העיר התפתחה בין חומות וביצורים, ועל כן מתארה הוא מבוך של רחובות וסמטאות צרים. רוב הרחובות לא ניתנים למעבר של כלי רכב, ומתאפיינים בשינוי גובה קיצונים, פיתולים, ופניות חדות. בשנים האחרות נבנו כבישים חדשים, מצוך ניסיון לשפר את מצב התנועה בעיר. כמו כן קיימת טיילת רחבה לאורך קו החוף.
בצפון העיר ממוקמים מספר נמלים. הנמל המזרחי הישן יותר, משרת מעבורות פנימיות. הנמל החדש, המערבי, משרת מעבורות לפטרס וכלי שיט בינלאומיים. בין שני הנמלים ממוקמת המצודה החדשה של העיר.
רוב בנייני העיר מתאפיינים בסגנון מודרני וצרפתי, אם כי ישנם מספר בניינים בעיר מהתקופה הונציאנית. יש בעיר כנסיות רבות, כ-37 כנסיות במספר, כאשר הבולטת בהן היא הכנסייה על שם הקדוש הנוצרי המקומי, אגיוס ספירידון. בעיר קיים גם מוזיאון ארכאולוגי, הממוקם בדרום מזרח העיר, ומציג אוסף של ממצאים מתקופת יוון העתיקה.
Pl. Enoseos
 בסמטאות השוק
 New Fortress Of Corfu
 הסתובבנו כשעתיים בעיר, חזרנו לרכב ונסענו לנמל של קורפו ע"מ לחזור חזרה ליבשת, עברנו במעבורת מ- "Korfu" ל- "Igoumenitsa"
תצפית על העיר קרקירה מהמעבורת
 מגיעים ל-Igoumenitsa
 לאחר שיצאנו מהמעבורת ב- Igoumenitsa אנחנו פונים דרומה ונוסעים לאורך החוף התלול לכיוון העיר פרובזה (Preveza), בהמשך הכביש מתחברים לכביש מס' 18 וחוצים את העיר פרבזה מבלי לעצור בה ועוברים במנהרה מתחת למים שמחברת את הלגונה עם הים (Aktio-Preveza Underwater Tunnel). וממשיכים מזרחה (על כביש מס' 42) לכיוון Vonitsa ועושים בה הפסקת צהרים ליד הטיילת של הלגונה.
 החוף המערבי של יוון בדרך לפרובזה
 הטיילת ב- Vonitsa

לאחר הפסקה ב- Vonitsaאנחנו ממשיחים מזרחה לאורך החוף הדרומי של הלגונה עד המפגש עם כביש מס' E951 ופונים דרומה עד לישוב Nea Avorani,
Jain Temple ב- Nea Avorani
אנחנו פונים צפונה בכביש מס' 38 (נקרא גם E952) ומתחילים לעלות במעלה ההרים כאשר לאורך כל הדרך מופיעים לצידנו אגמים בצבע כחול וטורקיז, בהמשך הכביש מגיעים לגשר שחוצה את מאגר המים Techniti Limni Kremaston וממשיכים לעלות לכיוון הישוב קרפניסי (Karpenissi) שם מצאנו מקום לינה ללילה הקרוב (Hotel Elvetia).
 Γέφυρα Επισκοπής
קרפניסי (Karpenissi) - היא בירת חבל אברטניה במרכז יוון. נמצאת למרגלות הר טימסריסטוס בגובה של 960 מטרים. קרוב לוודאי, ששמו נובע מעצי האדר שהאזור היה משופע בהם במאה ה- 21 (Carpen = עץ אדר, Carpenis = ארץ עצי אדר). "שווייץ של יוון" יכנו אותה רבים אולם לבד מכך אין כל קשר לשווייצרים.
האווירה הבהירה, מזג האוויר היבש והבריא, יערות עצי הדולב, האשוח והערמונים הופכים את קרפניסי למקום מושלם לחופשת חורף וקיץ. בין התכונות האופייניות ביותר של העיר נמצאות הסדנאות שבהן מיוצרים בעבודת יד פעמוני פליז עבור בעלי-חיים. צלצולם של הפעמונים הנבדקים מהווה קבלת פנים ציורית וערבה לאוזן.
בעת אכילה בטברנה של קרפניסי, נסו את גבינת הפטה שצלויה בנייר שעווה ואת הנקניק המקומי. לפני שתעזבו קנו מעט גבינת עיזים וחמאת עיזים, ערמונים ואגוזי מלך.
האריגים הנהדרים הארוגים בעבודת-יד על נולים מסורתיים וחפצי עץ המגולפים במיומנות הנמצאים למכירה בחנויות ירשימו אתכם ביופיים.
 Hotel Elvetia
 תם יום מס' 10 של הטיול
מסלול יום מס' 10 של הטיול
יום מס' 11
בוקר חדש ואנחנו יוצאים מקפרניסי (Karpenissi) לכיוון דרום, לאחר כ-15 ק"מ לכיוון דרום (כ-2.5 ק"מ מ-Gavros), אנחנו נכנסים לקניון קצר, תלול מאד ויפה (ליד יש נקודת חניה מסודרת).
 3 ק"מ נוספים בהמשך הירידה ובצד ימין של הכביש עומדת קפלה קטנה שלידה בזמן שעברנו עצרו 2 אוטובוסים והורידו שם הרבה תיירים
"הפסיון של מרים הבתולה" ואת עבודת האלילים שלה פוגש את האורח בדרך המובילה למנזר פרוסיה בקרפניסי. על הסלע אנכי נוצרות צורות שונות של צבע בצורה של טביעת רגל אשר במדויק מראה את השלבים של מרים הבתולה, שהיא הדרך שבה נכתב על זה של הכומר. זוהי תופעה גיאולוגית מוזרה, אך איש לא הצליח לפרש אותה עד כה.
Πατήματα Παναγιάς
 עוד 3 ק"מ בהמשך הירידה אנחנו מגיעים לצמד גשרים אחד חדש של הכביש ואחד ישן מהתקופה הרומית. הגשרים חוצים את הנהר (Dipotama bridge (the old and the new)) Rema Krikeliotis

אנחנו ממשיכים דרומה לכיוון הישוב Varia ופונים מערבה לאורך הגדה הצפונית של אגם Limni Trichonida (כביש מס' 38), ובהמשך פונים דרומה על כביש מס' E951 שנקרא גם כביש מס' 5 לכיוון גשר ריו (מזרחה) ממשיכים לכיוון מזרח על כביש מס' E65 עד לישוב נאפפקטוס (Nafpaktos).
נאפפקטוס (Nafpaktos) – עיירה ונציינית מהמסד (הנמל הקטן) ועד הטפחות (המבצר בראש הגבעה). ב-1571 התחולל כאן "קרב לפאנטו" – קרב ימי מכריע בין הצי העותומני וציי מעצמות המערב (הוותיקן ונציה וספרד), ניצחון המערב שם קץ למאמצי התורכים לבסס את שלטונם גם בים. פסל של גיבור הקרב, מיגל דה סרוואנטס, ניצב סמוך לחומת המעגן.
נאפפקטוס הציורית היא מקום טוב לשיטוט וחנית לילה, מרכזה הוא מעגן קשתי ונאה, תחום בחומות, ולצדו עצי דולב, בתי קפה אופנתיים, חוף נעים ומצודה וטירה ונציאניות שהשתמרו היטב. על הטירה מגינות חומות אבן מדורגות שנבנו ע"י כובשי המקום (הדורים, הרומאים, הביזאנטים, הוונציאנים והטורקים).
 הנמל בנאפפקטוס
 הנמל בנאפפקטוס וברקע גשר ריו
לאחר סיור בחוף, הנמל ובחלק התחתון של העיר אנחנו נוסעים חזרה מערבה לכיוון גשר אנטרריו (Rion-Antirion Bridge), אנחנו עוצרים ב-Antirrio Castle לצילומים, גשם מתחיל לטפטף מענן שחור ומאיים שהתישב מעלינו ואנחנו חוזרים לרכב וחוצים את הגשר.
 Antirrio Castle
 גשר ריו-אנטיריו (Rio-Antirion Bridge) - הוא גשר מעוגן כבלים, המקשר בין העיר ריו, בצפון הפלופונסוס, לעיר אנטיריו, הממוקמת מעבר למפרץ קורינתוס, על אדמת מערב יוון. הגשר, שנחנך ב-7 באוגוסט 2004, משפר באופן דרמטי את הגישה לפלופונסוס, שנעשתה קודם לכן רק דרך מצר קורינתוס. אורכו של הגשר מגיע ל-2,252 מטר (ויחד עם גשרי הגישה הוא מגיע ל-2,882 מטר). כיוון שהוא מורכב כולו מ-4 עמודים ו-5 רשתות כבלי מתכת, הוא למעשה המישור התלוי על ידי כבלים הארוך ביותר בעולם. רוחבו 28 מטר, והוא כולל כביש בעל ארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון, נתיב חירום נוסף ומדרכה להולכי רגל.
הגשר נקרא באופן רשמי "גשר כארילאוס טריקופיס" על שמו של חרילאוס טריקופיס, מהבולטים בראשי הממשלה של יוון ברבע האחרון של המאה ה-19, שהגה את רעיון בניית הגשר בין ריו ואנטיריו, אולם הטכנולוגיה של אז לא אפשרה זאת.
הגשר נחשב ליצירת מופת ארכיטקטונית והנדסית עקב ההתגברות המתוחכמת שנעשתה בבניתו על הקשיים הרבים שעמדו בפני מהנדסי הגשר. קשיים אלה כללו מים עמוקים, חומרי בניין לא בטוחים ליסודות, פעילות סייסמית באזור, וסכנת צונמי והתרחבות מפרץ קורינתוס עקב תזוזת לוחות טקטוניים.
תכנון הגשר החל באמצע 1990, הכנת האתר לבנייה החלה ב-1998, ובניית העמודים התומכים בשנת 2000. ב-2003 הסתיימה בניית העמודים והחלה בניית רשתות הכבלים התלויות ונתיבי התחבורה. ב-21 במאי 2004 הסתיימה הבנייה המרכזית והחל הגימור (יצירת מעקים, מדרכות, צביעה וכדומה) והכשרת הגשר לעמידה בפני מים וחלודה. ב-7 באוגוסט 2004 נחנך הגשר, שבוע לפני תחילת אולימפיאדת אתונה (2004), ונושאי הלפיד האולימפי היו הראשונים שעברו עליו רשמית.
גשם יורד אלינו ולאחר מעבר הגשר לחצי האי פולופונס אנחנו פונים מזרחה על כביש 8A/E65 לאורך החוף הצפוני של חצי האי עד לישוב דיאקופטו (Diakopto), מוצאים לעצמנו מלון ללילה הקרוב, מתארגנים במהירות ויוצאים לכיוון דרום במעלה ההר לעבר זאכלורו (Zachlorou) ע"מ לבקר במנזר שבמקום (Mega Spilaio Monastery)
 Mega Spilaio Monastery
לאחר סיור במנזר אנחנו חוזרים לדיאקופטו, מבררים פרטים לגבי הרכבת למחר בבוקר (עכשיו לא העונה ואמרו לנו שרק בבוקר יפתחו הקופות לכרטיסים) והולכים להסתובב בעיירה לכיוון החוף למצא מקום נחמד לארוחת הערב.
תם יום מס' 11 של הטיול
מסלול יום מס' 11 של הטיול
יום מס' 12
בוקר טוב - לדיאקופטו (Diakoftoמגיעים בשביל הרכבת שעולה לצידי הנחל עד קלבריטה (Kalavrita).
התעוררנו קצת מוקדם מהרגיל ע"מ לתפוס את הרכבת הראשונה שעולה לכיוון קלבריטה, את הרכב השארנו במלון, ובדרך לתחנה הצטיידנו בקצת מזון שיהיה מה לנשנש בדרך חזרה, הכוונה לעלות לכיוון זאכלורו (Zaclorouומשם לרדת חזרה ברגל לאורך פסי הרכבת עד דיאקופטו, החברים שלנו החליטו שבגלל היד השבורה הם יעשו את המסלול עם הרכבת עד לקלבריטה ויחזרו איתה חזרה ויחכו לנו בדיאקופטו.
מסלול הרכבת מדיאקופטו לקלבריטה
הגענו מעט מוקדם לתחנה וקנינו כרטיסים והמתנו לרכבת, את הרכבת הכניסו לתחנה כ-10 דקות לפני זמן היציאה המתוכנן והתחנה כבר מלאה במטיילים, הרכבת צרה וצפופה ואין הרבה אפשרות לנוע ממקום למקום לצורך צילומים (המקומות מסומנים), ויצאנו לדרך בערך 45 דקות נסיעה
מסילת הרכבת דיאקופטו-קלבריטה  -  אחת החוויות בפולופונס שאסור להחמיץ היא הנסיעה ברכבת הזעירה והייחודית הנוסעת לאורך המסילה מדיאקופטו לקלבריטה. הנסיעה הבלתי נשכחת עוברת דרך נופים דרמטיים של "ערוץ ווראיקוס" לאורך 22.5 ק"מ, מטפסת הרכבת לגובה של יותר מ-700 מ', וכדי לעלות בקטעים התלולים, היא נעה על מסילה משוננת באמצעות גלגל שיניים, ומהדקת את עצמה ביעילות אל קורת הפלדה המחורצת שתוכלו לראות בין המסילות. המסילה, שנבנתה בשנים 1885-1895 ע"י חברה איטלקית, נחשבה בזמנה הישג הנדסי מרשים, והעולם כולו היו אז מתקנים ספורים כאלה (בעיקר באלפים השוויצריים).
הקטע הראשון של המסע שליו יחסית, והרכבת מטפסת במתינות כ-5 ק"מ מדרום לדיאקופטו. קטע הנסיעה מכאן עד לזאכלורו מרהיב ביופיו, והמסילה עוברת מצד לצד ע"פ הערוץ . כשהערוץ הולך וצר, נעלמת הרכבת אל תוך מנהרה, ומגיחה ממנה כשהיא נצמדת למדף סלע שנדמה כמו תלוי מעל הנהר. הנהר מרשים בעיקר באביב, כשהוא מתמלא במי השלגים הנמסים, השוטפים אליו במורד הערוץ מההרים. מדרום לזאכלורו המקסימה ממשיכה המסילה לצד הנהר, בתוך חופת עצי דולב, ואז יוצאת אל שטח פתוח, ועוברת בו בנחת בקטע האחרון, עד לקלבריטה.
בראשית שנות ה-60 של המאה הקודמת הוחלפו מנועי הקיטור הישנים במנועי דיזל חדישים, אבל את קטרי הקיטור הישנים אפשר עדיין לראות מחוץ לתחנות הרכבת של דיאקופטו וקלבריטה.
יש לקחת בחשבון הליכה של כ-4 שעות (12 ק"מ ראה מפה מאוירת בתמונות). ההליכה מתבצעת לאורך הפסים תוך הקפדה על זהירות מפגישת הרכבת (הרכבת איטית ומתחשבת) ורצוי מאד שיהיה פנס לצורך מעבר במנהרות בעיקר למנהרה אחת עם סיבוב שלא רואים את האור בקצה המנהרה, סה"כ המנהרות קצרות מאד והמעבר בהן לוקח דקה או שתיים.
 התחנה הרכבת האחרונה לפני דיאקופטו (Microchelidou)
 קטר קיטור בתחנה בדיאקופטו
בסביבות 13:00 הגענו חזרה לתחנת הרכבת בדיאקופטו עייפים ומאד מאד מרוצים, פגשנו את החברים שלנו במלון ויצאנו מזרחה לכיוון העיר קורינטוס (Korinthos) שיושבת בקצה המזרחי של המפרץ. עברנו את העיר לעבר הקצה המערבי של תעלת קורינטוס, במקום יש גשר אשר שוקע לתוך המים כאשר כלי שייט רוצים לעבור (והתנועת הרכבים נעצרת), לאחר שראינו את פעולת הגשר חצינו לכיוון צפון ונסענו מזרחה בגדה הצפונית של התעלה עד לגשר הגבוה שמעל התעלה (Korinth Bridge) שכביש מס' 8 עובר עליו (לא האוטוסטרדה שהיא כביש E94/8).
 הגשר עולה חזרה לאחר מעבר כלי השייט
 תעלת קורינטוס (Corinth canal) - היא יעד חובה לכל מטייל ביוון, בדיוק כמו שמנזרי מטאורה הם יעד חובה, התעלה מצוייה כשעה נסיעה בלבד מאתונה לכיוון הפלופונז, היא תעלה החוצה את מצר היבשה איסתמוס של קורינתוס ומחברת את המפרץ הסרוני עם מפרץ קורינתוס. התעלה נכרתה בין 1881 לבין 1893 והיא מקצרת את המרחק מהים האדריאטי לפיראוס ב-320 קילומטר, אורכה של תעלת קוירנטוס הוא 6.4 קילומטר.עומקה: 8 מטר. גובה דפנות התעלה מגיע עד 84 מטר מעל פני הים, מעל תעלת קורינטוס הוקמו שני גשרים, אחד למסילת רכבת והשני כביש ראשי ממרכז יוון ואתונה לפלופונסוס, לאחרונה נוסף גשר נוסף של האוטוסטרדה החדשה המקשרת בין אתונה לפלופונז, בשני הקצוות של תעלת קורינטוס הוקמו גשרים שוקעים המונחים על קרקעית התעלה ומורמים מעליה לצורך מעבר של כלי רכב ואוניות, כיום עוברות בתעלה בעיקר ספינות תיירים, או ספינות תובלה וספינות תדלוק, כ-8000 אוניות, מעבורות ורחפות ואוניות מסע עוברות בתעלת קורינטוס בשנהשימו לב אם אתם נועים על האוטוסטרדה, חובה להכנס לישוב קורינטוס, אחרת תפספסו את התעלה, האוטוסטרדה חוצה אותה מלמעלה.
 תעלת קורינטוס מבט לכיוון מערב
  תעלת קורינטוס מבט לכיוון מזרח (עם גשר האוטוסטרדה)
לאחר סיור בשני צידי התעלה (לקראת השעה 4 אחה"צ) עלינו על האוטוסטרדה לכיוון אתונה ואיך שהתחלתי לנסוע כולם נרדמו ורק אני נוהג וגם מנווט, מזל שעשיתי שעורי בית וידעתי איכן אמי צרך לרדת מהאוטוסטרדה לכיוון העיר והמלון, ופתאום התעוררות באוטו, איפה אנחנו, מתי צריך לפנות למלון, ואני אומר כבר פנינו ועוד מעט מגיעים (התעקשו לעצור בדרך ולשאול וראו שאני צודק).
המלון שנבחר – מלון אפולו (Apollo Hotel) שקל מאד להגעה מחוץ לעיר (עם כביש מס' 8 שמגיע ישר למרכז העיר), לאחר התארגנות במלון והורדת כל הציוד מהרכב קיבלנו בקבלה הסבר מפורט (כולל מפה עם סימון הדרך) איך להגיע לתחנת השכרת הרכב ע"מ להחזיר אותו.
לאחר החזרת הרכב הסתובבנו קצת בעיר (עד חשיכה) וחזרנו למלון עייפים ומרוצים.
תם יום מס' 12 של הטיול.
מסלול יום מס' 12 של הטיול
יום מס' 13
קמנו לבוקר חם ולאחר ארוחת הבוקר נסענו עם התחתית לכיוון האקרופוליס, כל ההמלצות היו להגיע כמה שיותר מוקדם לפני שמגיעים "נחילי" הקבוצות המאורגנות, והכן כך היה ובצהריים שירדנו הגבעה כבר היתה עמוסה בתיירים.
 תצפית על העיר מהאקרופוליס
לעת ערב חזרנו למלון למלון ואת ארוחת הערב אכלנו במסעדה שעל גג המלון
 האקרופוליס מואר בלילה - צילום מהמסעדה בגג המלון
 מראה הרחוב הראשי מגג המלון
בסיום הארוחה התארגנו ונסענו עם התחתית + רכבת לשדה התעופה לטיסת הלילה שלנו חזרה לארץ
וכאן גם תם הטיול שלנו ביוון.
לשאר הטיולים שלי לחץ ==> כאן

1. יוון וקפריסין פשוט מ-ו-ש-ל-מ-ו-ת, במיוחד לזוגות. אני ואשתי סגרנו חבילת נופש לפאפוס בחגים, כל כך נהננו, האוכל, האווירה, החמימות, היופי הבלתי נגמר. אין ספק שליוון, קפריסין והסביבה עוד אחזור, לא חקרתי מספיק לעומק.