יום שישי, 1 ביוני 2012

פורטוגל - טיול לצפון ומרכז פורטוגל (וגם האי מדירה) בדגש נופים 05/2012


מסלול טיול לצפון ומרכז פורטוגל מאי 2012

המסלול תוכנן מראש 9 לילות בפורטוגל + 5 לילות במדירה. הלינה בפורטוגל בוצעה במלונות Ibis (מלונות זולים, נקיים ונגישים לכבישים מרכזיים).
את המסלול התחלנו בשדה התעופה "פורטו" (Porto) עם הנחיתה בשעות הצהריים.

היום הראשון (יום שלישי 01 במאי)
מיד לאחר הנחיתה בשדה התעופה בפורטו וקבלת הרכב יצאנו בנסיעה לכיוון העיר "גימארייש" (Guimaraes). המטרה "פארק הסלעים הגדולים" שעה נסיעה משדה התעופה ואנחנו כבר בחניה של הרכבל שעולה לגבעה בחוץ 12 מעלות וגשם מטפטף, עלינו עם הרכבל למעלה, סיירנו בפארק הסלעים וירדנו חזרה לעיר לטייל במרכז העתיק של העיר ובסמטאות העיר העתיקה.
"פארק הסלעים הגדולים" (Guimaraes – Penha)
"פארק הסלעים הגדולים" (Guimaraes – Penha)
"פארק הסלעים הגדולים" 
Monte de Santa Catarina
גימארייש ((Guimarães - נחשבת ערש לידתה של פורטוגל. כאן הכריז המלך אפונסו הראשון, יליד העיר ומלכה הראשון של פורטוגל, על עצמאותה מגליסיה, במאה ה- 12 .בעיר העתיקה של גימארייש נשתמרו בתי אבירים רבים מימי הביניים, והיא הוכרזה אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.
בלב העיר העתיקה בולטת גבעת מונטה לטיטו ((Latito Monte, המכונה קולינה סגרדה ((Sagrada Colina, שפירושו "הגבעה הקדושה". למרגלות הגבעה ניצב פסלו של המלך אפונסו הראשון, עם מגן וחרב בידו, כיאה למי שכונה "הכובש". מעליו מבצר גדול, ששימש להגנה על העיר כבר במאה ה- 10 ,מוקף חומה עם שמונה מגדלים, המתנשאים לגובה 28 מטר. למרגלות המבצר שוכן ארמון הדוכסים ((Braganza of Dukes the of Palace, מבנה רחב ידיים, בעל 39 ארובות אבן, המעידות על השפעה צפון אירופאית. הארמון נבנה במאה ה-15 על ידי בנו הבלתי חוקי של ז'ואאו הראשון (João I) מלכה העשירי של פורטוגל. כיאה לבן לא חוקי, סמל המשפחה הקבוע על קיר בחצר הפנימית, נוטה על צידו.
Igreja de Nossa Senhora da Consolação e Santos Passos
הופעות לרגל ה"אחד במאי"
ארמון הדוכסים
המבצר
פסלו של המלך אפונסו הראשון
לאחר סיום הסיור בעיר אנחנו נוסעים לכיוון צפון, לכנסית בון ג'יסוס (Bon Jesus) המרשימה.
כנסיית בום ג'יסוס ((Monte do Jesus Bom - שפירושו "ישו הטוב של ההר". הכנסייה בולטת למרחוק על גבעה מעל העיר, עם מדרגות מעוצבות בסגנון בארוק, המעניקות לה חזות מעניינת במיוחד, שנראית קצת כמו הובאה לכאן מהמזרח. מספרים שלילה אחד חלם הבישוף המקומי שהוא עולה במדרגות השמיימה ופוגש שם את ישו. כשהתעורר מהחלום הוא הבין את המסר ובנה לכנסייה 581 מדרגות, דרכן מטפסים הצליינים המאמינים (וגם חובבי הג'וגינג של בראגה...). המדרגות מתפתלות דרך 14 תחנות, המקבילות לתחנות הוויה דולורוזה, והמראה מלמטה מרשים ומיוחד. כך גם התצפית אל העיר, הפרוסה בעמק למרגלותינו. החרוצים מוזמנים לטפס על כל המדרגות, או על מחציתן (מהחנייה אליה ניתן להגיע ברכב), והפחות חרוצים יכולים לוותר על הטיפוס ולהגיע ברכב עד החנייה למעלה.
תצפית על ברגה מכנסית בון ג'יסיס (Bon Jesus)
כנסית בון ג'יסיס (Bon Jesus)
לאחר סיום הסיור בכנסיה אנחנו יוצאים בנסיעה לעיר "בראגה" (Braga) ללינה במלון IBIS שהזמנו מראש.
בראגה ((Braga - היא המטרופולין השלישי בגודלו בפורטוגל, אחרי פורטו וליסבון. העיר היא בירת אזור מיניו ((Minho, כשמו של הנהר המפריד כאן את פורטוגל ממחוז גליסיה הספרדי. העיר המכונה "רומא של פורטוגל", נכבשה במאה ה- 11 בידי הרומאים, שהפכו אותה למרכז דתי חשוב של הכנסייה הרומית-קתולית. כנסיות רבות נבנו בעיר וגם קתדרלה, שהיא מקום מושב הארכיבישוף של פורטוגל. העיר שנחשבה הדתית והשמרנית ביותר בפורטוגל, הפכה בשנים האחרונות לעיר צעירה וחדשנית, בזכות האוניברסיטה והמכון הננו-טכנולוגי שהוקמו בה.
הקתדרלה של בראגה ((Braga de Sé נבנתה במאה ה-11, ומאז שופצה והורחבה פעמים רבות. לפיכך היא משלבת סגנון רומאנסק עם סגנונות גותי, בארוק ומנוליאני. לא הרחק מהקתדרלה שוכן ארמון הבישוף, מבנה רחב ידיים המאכלס כיום את האוניברסיטה, הארכיון והספרייה העירונית. לארמון גנים רחבי ידיים, שבקיץ הם בשיא פריחתם.
מלון IBIS בברגה
בברגה
מסלול יום מספר 1 של הטיול
היום השני (יום רביעי 02 במאי)
התעוררנו לעוד יום גשם (קל) ואחרי ארוחת בוקר אנחנו יוצאים מזרחה דרך כביש מס' N103 למבצר לאנהוסו (Castelo da Póvoa de Lanhoso)
מכאן אנחנו ממשיכים מזרחה על כביש N103  ולאחר כ-13 ק"מ עוברים צפונה לכביש N304, חוצים את הנהר Cávado River ועוברים צפונה לכביש N308-1.
הגשר מעל Cávado River
המשך על הכביש לכיוון "פארק לאומי פנדה-גרש" (Peneda-Geres). לכיוון כללי צפון מזרח.עד למעבר הגבול לתוך ספרד.
פארק לאומי פנדה-גרש (Peneda-Geres) - הידוע גם בפשטות כגרש, הוא הפרק הלאומי היחידי בפורטוגל (למרות שקיימים ברחבי המדינה שמורות, פארקים טבעיים ונופים מוגנים רבים). הפארק ממוקם באזור נורטה, בצפון מערב פורטוגל. הוא נוסד ב- 1971 בשל העניין המדעי הלאומי והבינלאומי, במטרה להגן על האדמה, המים, הצמחייה, בעלי החיים, והנוף, תוך שמירה על ערכי משאביו האנושיים והטבעיים. מטרה נוספת להיווסדותו של הפארק היא עידוד חינוך ותיירות.
הפארק מנסה בו זמנית לעודד ולשלוט בתיירות, שכן הטבע של הפארק לא יתנגד לזרימה מסיבית של תיירים. בהתאם לכך ישנם שישה אתרי קמפינג קטנים וכמה מסלולי הליכה מסומנים, מה שהופך את משימת מציאת הנקודות המעניינות ביותר שלו לקלה יחסית, נקודות עניין כמו המנזר בפיטואס דאס חוניאס (Pitoes das Junias). האתרים הסמוכים למספר הכבישים הראשיים בפארק הם הפופולריים ביותר. שני האתרים הפופולריים ביותר בקרב מבקרים הם קרוב לוודאי המפלים הרבים, בעיקר המפל ליד תחנת הגבול הישנה בפורטלה דו הומם, והכפר וילאריניו דאס פורנאס (Vilarinho das Furnas).
בכביש N308-1 "פארק לאומי פנדה-גרש"
בכביש N308-1 "פארק לאומי פנדה-גרש"
בכביש N308-1 "פארק לאומי פנדה-גרש"
בכביש N308-1 "פארק לאומי פנדה-גרש" - מעבר הגבול לספרד (נטוש)
חצית הגבול לכיוון ספרד (המשך הכביש) עד לעיירה פונדוילה (Pondevila) ופניה לכביש ou540 לכיוון מערב (חזרה לפורטוגל).
המשך על כביש N104-1 שהופך ל- N203 מערבה עד לפניה לכפר סאהחו (Soajo) נסיעה לכפר (בכביש M530) שמפורסם ב- אסמי האבן שלו וחזרה לכביש הראשי (N203).
כפר שגרעינו העתיק השתמר כולל אסמי האבן הנראים כסרקופגים ענקים. הרעיון הוא ליצור גיאומטריה אותה המכרסמים לא יכולים לעבור בטיפוס או בכל דרך אחרת.
אסמי האבן בכפר סאהג'ו (Soajo)
אסמי האבן בכפר סאהג'ו (Soajo)
אסמי האבן בכפר סאהג'ו (Soajo)
לאחר החזרה לכביש הראשי המשך נסיעה מזרחה על כביש N202 עד לגשר לימה (Ponte de Lima).
ביקור במקום חצית הגשר העתיק והגינות צמוד לכנסיה (מומלץ), כמו כן סיירנו גם ברחובות העיר.
פונטה דה לימה (Ponte de Lima) - בגשר האבן הרומאי שנבנה על הדרך המהירה יש 15 קשתות גדולות ו-12 קשתות קטנות. העיר ממוקמת באופן נפלא על גדת הנהר לימה (Lima) בין גבעות שופעות ירק, ויש בה אווירה נפלאה של העולם הישן. העיר מיושבת עוד מימי הרומאים, ואפשר לראות שרידים של ביצורים מימי הביניים בין בתים לבנים מודרניים ליד הגשר.
רחובותיה של העיירה גובלים בבתים רומנסקיים, גותיים, מנואליניים, ברוקיים וניאו-קלאסיים.
אם תהיו כאן ביום שני תוכלו ליהנות מהשוק הידוע על גדת הנהר שמתקיים כבר מאות בשנים. חנויות רבות מציגות מלאכות יד שונות של האזור, כולל שמיכות וסלים. גם למשרד התיירות יש פה תצוגה צנועה של מלאכות יד מקומיות.
פונטה דה לימה הייתה מרכז של עושר גדול, וכתוצאה מכך האזור מנוקד באחוזות גדולות ומהממות, שרבות מהן פותחות את שעריהן למבקרים.
פונטה דה לימה (Ponte de Lima)
פונטה דה לימה (Ponte de Lima)
פונטה דה לימה (Ponte de Lima)
אנחנו עוזבים את פונטה דה לימה ונוסעים דרומה על כביש N204 לכיוון עיירת התרנגולים ברסלוס (Barcelos), בתחילת חודש מאי יש פסטיבל תרנגולים במשך שבוע שלם, ואנחנו בדרך לשם.
התרנגול של ברסלוס - בעיר ברסלוש התרחש פשע אשר הדאיג מאד את תושבי העיר, אולם איש לא ידע מי ביצע את הפשע הנורא. עולה לרגל ספרדי, לרוע מזלו, הפך לחשוד העיקרי בדרכו לסנטיאגו דה קומפוסטלה, ובשל זרותו – איש לא האמין שצרוף מקרים התרחש והוא עבר בעיר במקרה בדיוק בימי הפשע. תוך התעלמות מהסברו שהוא רק עבר בעיר בזמן עלייתו לרגל לסנטיאגו דה קומפוסטלה לשם מילוי נדר שנדר, העולה לרגל מיד נמצא אשם ונדון למוות בתליה.
האיש ביקש לראות שופט והוא אכן הובא בפניו, בזמן בו השופט אירח בביתו ארוחה שופעת בכל טוב מול שולחן עמוס. העולה לרגל ניסה להוכיח בפני השופט כי הוא חף מפשע, אך ללא הצלחה. כך, העולה לרגל פנה על השופט ואמר: "על מנת להוכיח את חפותי, בזמן שתתלו אותי, התרנגול הזה יקום לתחיה ויקרקר", תוך כדי שהוא מצביע על עוף צלוי שהיה על השולחן. כל הנוכחים פרצו בצחוק והעולה לרגל נלקח אל עמוד התליה. וכמו בכל אגדה טובה, עם תחילת תלייתו של העולה לרגל – התרנגול קם לתחייה והתחיל לקרקר אל מול השופט! השופט שראה בכך סימן לזכאותו של האיש רץ מיד החוצה אל עמוד התליה וגילה שארעה שגיאה בקשר של חבל התליה אשר הצילה את העולה לרגל בזמן.
העולה לרגל שוחרר והמשיך בדרכו לסנטיאגו דה קומפוסטלה.
התרנגול הוא החלק העיקרי של האגדה. חיה זו בתרבויות רבות היא סמל קדוש המשויך לשמש בשל כך שהתרנגול קורא עם זריחת השמש. כך הפך התרנגול לסמל האור (ידע) אשר שם קץ לחושך (בורות).
שנים לאחר מכן האגדה מספרת שהוא חזר לברסלוש והקים צלב אשר מוכר היום כצלב של איש התרנגול. הצלב נבנה על מנת להודות לסנטיאגו ולתרנגול אשר הציל את חייו וזהו אחד מהמונומנטים האטרקטיביים של העיר ברסלוש. מדובר במונומנט שעל אף שהוא בנוי בצורה גסה והינו קטן יש לו ערך דתי משמעותי. חשוב לציין שלמרות שלפי האגדה המונומנט נבנה על ידי העולה לרגל שניצל, אותו מונומנט נבנה במאה ה-17 ולא בימי הביניים.
כפי שכבר ציינו, התרנגול של ברסלוש משמש כעת כסמל של פורטוגל. התרנגול שימש את השלטון הדיקטטורי של סלזאר (ששלט בפורטוגל בין השנים 1932 עד 1974) כפרסומת לצורך הגברת הלאומניות. כך, בזמן שלטון סלזאר סמל זה יוצר והופץ במסיביות. אולם, נכון להיום, סמל התרנגול מיוצר בעיקר למטרות תיירותיות.
ההכנות לפסטיבל בעיצומם ואנחנו מטיילים בין המוצגים גם אם לא כולם מושלמים, וגם ללא התרנגולים העיר נראת מאד יפה (למרות הגשם הטורדני שיורד מידי פעם).
הרחובות מתקשטים לפסטיבל בברסלוס (Barcelos)
הגינות במרכז העיר ברסלוס (Barcelos)
בשווקים חגיגה של תרנגולים
הרחובות מתקשטים לפסטיבל בברסלוס (Barcelos)
בסיום הביקור אנחנו נוסעים ישירות לעיר פורטו שם מחכה לנו המלון (IBIS) שהזמנו ל-2 הלילות הבאים.
לאחר התארגנות קצרה אנחנו יורדים לשפת הנהר דורו (Douro) לסיבוב ערב כולל ארוחת ערב ובזה הסתים יום הטיול השני שלנו בפורטוגל שהיה גם קצת גשום.
נהר הדורו (Douro) לקראת חשיכה
Ponte Luís I
נהר הדורו (Douro) בחושך
Ponte da Arrábida (גשר האוטוסטרדה)
מסלול יום מספר 2 של הטיול
היום השלישי (יום חמישי 03 במאי)
היום הוקדש כולו לעיר Porto ואתריה.
את היום התחלנו בפארק הענק של פורטו Parque da Cidade do Porto לאחר סיור בפארק המשכנו לכיוון הים אל מצודת "סאן פרנסיסקו" (Forte de São Francisco Xavier) ומשם לשפך הנהר דורו (Douro).
Parque da Cidade do Porto
Forte de São Francisco Xavier
שפך הנהר דורו (Douro)
מכאן חזרנו לכיוון העיר העליונה לאורך הגדה הצפונית של הנהר ומצאנו חניה לרכב ליד הקתדרלה של פורטו (Porto Cathedral).
את סיורנו הרגלי התחלנו בסיור בקתדרלה.
Estátua de Vímara Peres
הקתדרלה של פורטו (Porto Cathedral)
הביקור בעיר פורטו ואתריה דורש הליכה רגלית מרובה (עליות וירידות). לאחר ביקור במקום וסביבו, חצינו את הגשר בחלקו העליון לצד מסלול הרכבות.
לאחר ביקור ותצפית בצד השני, ירדנו ברכבל לכיוון הנהר (בקנית כרטיס לרכבל קיבלנו גם כרטיס חינם לטעימות יין באחד היקבים). בחלק התחתון בצד הדרומי של הנהר סיירנו לאורך המזח. ביקרנו ביקב לדוגמא והצצנו בעוד אחד וחזרנו לצד הצפוני של הנהר דרך המפלס התחתון של הגשר (מיועד לכלי רכב). 
 לאחר סיבוב לאורך הרציף הצפוני, התחלנו בעליה דרך המדרחובים לחלק העליון הצפוני של העיר, ביקור באתרים שונים, ביקור בכיכר החופש (Praza da Liberdade) והאתרים סביב לה וכמובן לא לפספס את תחנת הרכבת המרשימה של פורטו. לסיום המסלול, נסיעה ב-"טראם" בסמטאות פורטו.
בערב חזרנו לחניה בה השארנו את הרכב וחזרנו למלון עייפים ומרוצים
תם יום טיול מס' 3

היום הרביעי (יום שישי 04 במאי)
יציאה מפורטו לכיוון דרום לעיירה "אווירו" (Aveiro) עברנו את העיירה לכיוון חוף הים וביקרנו במגדלור ב- Praia de Barra (על חוף הים של אווירו).
 לאחר סיור ליד החוף והמגדלור חזרנו דרך הגשר שחוצה את הלגונה לעיר וסיירנו לאורך התעלה המרכזית של העיר והאתרים סביבה.
 אביירו היא עיר במחוז אביירו והעיר השנייה המאוכלסת ביותר באזור הסנטרו של פורטוגל, אחרי קוימברה. ממוקמת על חופו של האוקיינוס האטלנטי, אביירו היא עיר תעשייתית עם נמל חשוב. אביירו ידועה גם בשם "ונציה הפורטוגזית", בשל מערכת של תעלות וסירות הדומות לעיר האיטלקית ונציה. לאביירו מספר אטרקציות הכוללות כנסיות, תעלות וחופי חצי האי דה סאו חסינטו.  הפרט הבולט ביותר באביירו הוא הלגונה הגדולה שנוצרה על ידי שרטון ארוך וצר (כ-49 ק''מ אורך ו-2.5 ק''מ רוחב). העומק הממוצע (להוציא את התעלות המשמשות למעבר אניות), הוא קצת מעל 2 מטר. התעלות הרבות החוצות את העיר עצמה מוסיפות לקסמה הרב. באופן טבעי, רוב הפעילות בעיר מתרכזת באופן טבעי סביב המים.
באביירו יש כמה אתרים ששווה לבקר בהם, בעיקר באזור המרכזי שמדרום לכיכר אומברטו דלגאדו (Humberto Delgado), שהוא בעצם גשר רחב מעל לתעלה המרכזית.
העיר היא גם מרכז ליצור כלי פורצלן וכלי חרס, ותוכלו למצוא את שניהם למכירה ברחבי העיר. 
סיורים סביב הלגונה בסירות אפשריים (תלוי בעונת השנה). בשיט שכזה תוכלו להתקרב לחוף על בתיו הנאים, ולמרות שזה מנהג שעובר מהעולם ועם קצת מזל תוכלו לראות את הסירות הצבעוניות שטוחות התחתית הנקראות moliceiros, אוספות אצות. בדקו במשרד התיירות שב-Praça da Republica לגבי לוחות זמנים ומחירים של סיורים אלו.
המשכנו לאחר אוביירו לכיוון מזרח על כביש N230 (כביש נוף) דרך אגוודה (Agueda) וסנט גאו דה מונטה (São João do Monte) עד הישוב Molelos והמשך דרומה על N234 לכיוון יער "בוסאקו" (Boucaco). 
יער בוסאקו זהו יער בעל יופי טבעי מרשים המוקף ע"י חומת אבנים שנבנתה ע"י הנזירים הכרמליתים לפני 400 שנה.
במרכז היער, היושב על שטח של כקילומטר מרובע, נמצא מלון-ארמון פנטסטי (Palace Hotel do Bussaco) שנבנה ב-1900 ויושבת בקרחת-יער גדולה.
עשרות שבילים מסומנים לטיול פזורים ביער והם מגיעים לנקודות תצפית, משכנות נזירים קטנטנים, מעיינות ובריכות המנקדים אותו.
טיול רגלי שאורך כשעה עובר בויה סאקרה (Via Sacra) עם תחנות הצלב הפזורים לאורכו שנבנו בסוף המאה ה-17 בסגנון הבארוק ובהם קפלות. הדרך מתפתלת למעלה אל הפסגה הגבוהה ביותר - Cruz Alta, בגובה 545 מ', שממנה נשקפים נופים מרתקים של האזור ושל רכסי הרים נוספים. הדרך חזרה עוברת בשבילים תחת העצים שעוברים ליד מספר משכנות נזירים.
לפסגה אפשר להגיע גם בכביש, אם לא בא לכם על טיול רגלי של שלוש שעות, ויש נקודות מושכות אחרות הדורשות פחות מאמץ פיזי.
בבוסאקו התרחש קרב חשוב בין הגנרל וולינגטון והפולשים של נפוליאון ב-1810. וולינגטון והכוחות המשותפים של האנגלים והפורטוגזים כבשו את הפסגה הגבוהה וזכו בקרב. הצרפתים נסוגו והתנחמו בבזיזת קוימברה.
הכניסה ליער בוסאקו
Palace Hotel do Bussaco
סיורנו מסביב לארמון/מלון וטיולנו בשבילי היער (כניסה ליער/מלון עולה כסף).
המשך נסיעה דרומה לעיר האוניברסיטה "קויימברה" (Coimbra) – שם הזמנו את מלוננו ל-2 לילות, הגענו למלון התארגנו ויצאנו לסיור בעיר + האוניברסיטה וגדת הנהר מונדגו (Mondego River). (בתחילת חודש מאי יש שבוע של מסיבות סטודנטים בעיר).
קוימברה (Coimbra) - עיר אוניברסיטאית עתיקה ומלאת חיות הראויה לביקור. היא הייתה בירת פורטוגל במאות 12-13 ובה נוסדה האוניברסיטה הפורטוגזית הראשונה במאה ה-14. האוניברסיטה הועברה אח"כ לליסבון והוחזרה לכאן בשנת 1537. מאז העיר היא המרכז האינטלקטואלי של פורטוגל והאימפריה הפורטוגזית.
העיר העתיקה שעל הגבעה היא ביתם של רוב האתרים המעניינים. בנייני האוניברסיטה המקוריים נמצאים ליד מבנים מודרניים ופרוזאיים יותר. אפשר עדיין לראות סטודנטים השומרים על מנהגי העבר ולובשים גלימות שחורות עם סרטים צבעוניים לפי הפקולטה שאליה הם שייכים. בבניין המרכזי יש פאטיו גדול ובניין הספרייה המרשים נמצא ממש ליד.
האוניברסיטה שבראש הגבעה (Universitário De Coimbra)
האוניברסיטה שבראש הגבעה (Universitário De Coimbra)
Mondego River
מסלול יום מספר 4 של הטיול
היום החמישי (יום שבת 05 במאי)
היום תוכנן ל- טיול נופים לכיוון מזרח – ל-"Serra de Estrela". את הטיול התחלנו מהעיר קויימברה, שם ישנו. תחילת המסלול - יציאה לכיוון דרום מזרח על כבישN17 והמשך על כביש N-2 לכיוון הישוב Gois, המשך על כביש N-342 לישוב Coja (דרכי נוף), כאן עשינו הפסקה להנות קצת מהגשרים והנוף מסביב.
המשכנו לכיוון הישוב Avo כאשר אנחנו נוסעים לצידי נהר ההלבה (Rio Alva), במקום גם גישרי קשתות מעל הנהר.
 בישוב Avo
  בישוב Avo
המשך על כביש מספר N230 עד מעבר ההרים ומפגש עם כביש מס' 231N, במקום פונדק דרכים עם מסעדה טובה ובית קפה (בדיוק מקום להפסקת ריענון לפני כניסה לשמורה).
מכאן פנינו צפונה ואנחנו נוסעים על כביש N231 שנכנס לתוך השמורה, נסיעה על הכביש עד לכפר Seia והמשך על כביש מספר N-339 מזרחה לכיוון הכפר Sabugueiro שהוא הכפר הגבוה בפורטוגל.
לאחר סיור קצר בחנויות הכפר המשך לכיוון פסגת ההר. Serra de Estrela במקום מרכזון קטן עם חנויות ומסעדה ונוף ועוד נוף. אבל את הנוף הסתיר ענן ושלג התחיל לרדת עלינו אבל זה רק הוסיף לחווית הטיול.
סרה דה אשטרלה (Serra da Estrela) - רבים קוראים לאזור הזה “שווייץ של פורטוגל” אבל הם חוטאים לאמת, כי המרחבים הגדולים פראיים ומפתים יותר ממה שאפשר לראות בשווייץ או באזורים אחרים, מיושבים יותר של אירופה.
הייחוד הגדול של הנוף בפארק הם צוקי הגרניט הגדולים והשחורים, שהמראה המעט מאיים שלהם מעניק לאזור כולו קסם גדול. בין הצוקים יש כאן יערות, עמקים אלפיניים, נהרות ואגמים כחולים.
זהו חבל ארץ גדול עם נוף הררי נהדר וצוקים מרשימים במרכז פורטוגל. הגובה כמעט אלפיים מטר, האוויר צח ועצי השמורה נותרו באזורים יותר נמוכים. כאן נפרשת שמורת הטבע הגדולה ביותר בפורטוגל, ששטחה כאלף קמ”ר, העמקים ירוקים ופורחים, הנוף דרמטי ומרשים. המרחבים גורמים לנו לנשום עמוק, להרגיש את הטבע וליהנות מחבל ארץ שאין רבים כמותו. בשמורה נמתחת פרשת המים בין אגן הנהר דואורו מצפון והטז’ו (Tejo) מדרום. מדרונותיו מיוערים ובחלקם מעובדים, ופסגותיו טרשיות, משוננות וחשופות לחלוטין. זה אזור ” פרוע”, מבודד למדי, והוא אזור מחיה בעיקר לרועי צאן עונתיים. דרכי הרכס צרות ומפותלות מאוד וחוצות נופים דרמטיים
 סרה דה אשטרלה (Serra da Estrela)
 סרה דה אשטרלה (Serra da Estrela)
 לאחר ביקור בפיסגה אנחנו ממשיכים בדרכנו  בירידה לכיוון צפון דרך עמק הקרחונים לכיוון הישוב Manteigas
Senhora da Boa Estrela הפסל שחצוב בסלע על כביש N339
דרך עמק הקרחונים (כביש 338N)
והמשך על כביש N232 לכיוון העיר Gouveia (עליה תלולה ומפותלת למעבר הרים נוסף), מפגש עם כביש מס' N-17 ונסיעה מערבה חזרה לעיר "קויימברה", למלון שלנו, דרך כביש N17. לאורך כל המסלול נקודות תצפית רבות לעצירה וצילום, פשוט לנסוע, לפתוח את העיניים וליהנות מהנוף.
מסלול יום מספר 5 של הטיול
היום השישי (יום ראשון 06 במאי)
יציאה מקויימברה דרומה על כביש N342 לכיוון העיר "טומאר" (Tomar), בדרך ראינו מרחוק מבצר על ראש גבעה ונסענו לכיוונו, המבצר נמצא בפנלה (Penela),  ביקור קצר במבצר ואנחנו ממשיכים לעיר טומאר.
במבצר ב- פנלה (Penela)
הגענו לעיר טומאר ומיד כיוונו את עצמנו לעבר המבצר הנמצא מעל העיר וסירנו במבצר הענק.  
טומאר - אחת הערים העתיקות ביותר בפורטוגל. האתר ניתן בהתחלה למסדר האבירים הטמפלרים, כשמלך פורטוגל הראשון, אפונסו אנריקה, שכנע אותם לעזור לו להילחם במורים במאה ה-12. כשהאפיפיור פירק את המסדר, יצר המלך דיניס את "מסדר האבירים של אדוננו ישו" (Ordem dos Cavaleiros de Nosso Senhor Jesus Cristo) והמסדר החדש הפך את העיר למטה שלו. המסדר היה קרוב למלוכה ולכן עשיר וכספו שימש אחר כך לקדם את עידן התגליות הגדולות. המסדר מימן מספר רב של משלחות לאורך חופי אפריקה ובאיי הודו המזרחית, שהפכו אותו למסדר העשיר ביותר בעולם הנוצרי. הזמנים השתנו ובתחילת המאה ה-16 המסדר הפך לנזירי.
מנזר ישו (Convento de Cristo) ממערב לעיר מוקף קירות ישנים של טירת הטמפלרים ויחד הם יוצרים קומפלקס משוכלל עם אכסדרות רבות. לרוטונדה, הכנסייה הטמפלרית, יש 16 צדדים, כחיקוי לכנסיית הקבר בירושלים. שתי דוגמאות מזהירות לסגנון הארכיטקטוני המנואליאני (סגנון פורטוגזי ייחודי מהמאה ה-16, שנקרא על שמו של המלך מנואל ה-1) אפשר למצוא בכניסה ובחלון הכנסייה, שניהם מגולפים במורכבות ובדקדקנות. קישוטים בסגנון זה, כפי שתוכלו לראות כאן, מדגישים אלמנטים ימיים כמו חבלים, תרנים, עוגנים וכו', כמו גם מוטיבים טבעיים כמו עצים. המנזר זכה להיות ברשימת אתרי מורשת עולם של אונסק"ו. 
המבצר/מנזר בטומאר
המבצר/מנזר בטומאר
המבצר/מנזר בטומאר
המבצר/מנזר בטומאר
לאחר סיור ארוך המבצר ירדנו חזרה לעיר והסתובבנו בפארק (Parque do Mouchão) שצמוד לנהר נאבאו (Nabão) הזורם דרך מרכז העיר. (היתה תערוכת ספרים במקום), ובמרכז העיר העתיקה.
Parque do Mouchão
Parque do Mouchão
הנקודה היהודית: בטומאר נשתמר בית הכנסת העתיק ביותר בפורטוגל (נבנה בשנים 1469-1430), שסביבו התגוררה הקהילה היהודית במקום עד לגירוש. המהנדס שמואל שוורץ רכש את המבנה והסב אותו בשנת 1939 למוזיאון (Museu Hebraico Abraão Zacuto). בין השאר, מוצגת בו כתובת עברית חרוטה באבן שנתגלתה בבלמונטה (Belmonte). עד היום חיים כאן צאצאי האנוסים שנמלטו מספרד.
בית הכנסת בטומאר
לאחר סיום הסיור יצאנו מהעיר מערבה לכיוון העיירה פטימה, את פנינו קיבלו מגרשי חניה מלאים ושורות שורות של אוטובוסים.
מצאנו מקום חניה (קצת מרוחק) והתחלנו ללכת לעבר הכנסיה המפורסמת, הגענו למקום שהוא מאד מרשים וענק, אומרים שהרחבה שלו יכולה להכיל כ-מליון מאמינים, סיירנו, צילמנו והתרשמנו מהמקום.
גבירתנו מפאטימה (בפורטוגזית: Nossa Senhora de Fátima) הוא כינוי לאימו של ישו, התגלותה של הבתולה הקדושה לעיניהם של שלושה ילדים בפטימה שבפורטוגל הוכרה על ידי הכנסייה כמעשה נס, ומאז המוני מאמינים מגיעים לכאן כדי לזכות במחילה ובתרופה. כך הפך האחו הכפרי לאחד ממרכזי הדת הגדולים באירופה
לאחר המיסה של יום ראשון, 13 במאי 1917, הוציאו שלושה ילדים מן הכפר הפורטוגלי אלג'וסטראל (Aljustral) את עדר הכבשים שלהם למרעה. הרועים הצעירים היו לוצ'יה דה חדוס בת העשר, ובני דודה פרנצ'סקו וחאסינטה בני שבע ושמונה. לאחר היסוס קל החליטו ללכת באותו יום ראשון הרה גורל לרעות בחלקת שדה בפטימה (Fatima) הסמוכה, שהיתה שייכת להוריהם.
בצהריים אכלו בצל אחד העצים ארוחה צנועה והתפללו. לאחר מכן הובילו את העדר לראש גבעה סמוכה. לפתע הבריק בשמים אור חזק. הילדים, שחשבו שזוהי תחילתה של סופת ברקים, החליטו לשוב הביתה. באותו רגע חצתה אלומת אור נוספת את פני השמיים, בהירה וחזקה יותר מן הקודמת. בין ענפיו של אחד מעצי האלון ראו, לפי תיאורה של לוצ'יה, "גברת לבושה בלבן, בהירה כמו היום ומקרינה אור חזק יותר מבדולח באור השמש". הגברת פנתה אליהם ואמרה בקול מלא מתיקות: "במשך ששת החודשים הקרובים עליכם לחזור לכאן ביום ה-13 בכל חודש, באותה השעה. אז אספר לכם מי אני ומה אני רוצה מכם, ואז אחזור גם בפעם השביעית". על פי המסורת הנוצרית היתה זו הופעתה הראשונה של הבתולה בפטימה.
הילדים צייתו להוראה שקיבלו, והגבירה אכן פגשה אותם לדקות ספורות בכל 13 לחודש, עד שב-13 באוקטובר דיברה אליהם באריכות, הציגה עצמה בשם "גבירת מחרוזת התפילה", הורתה להם לדקלם כל יום את מחרוזת התפילות שלהם וביקשה שבמקום בו היא יושבת תוקם כנסייה לכבודה. באותו יום נכחו במקום כ-70 אלף בני אדם שהשמועה על בואה הגיעה אליהם. לפי עדויות רבות, התגלותה של הבתולה באותו יום הייתה מלווה באירועים בלתי מוסברים, כמו תנועה ו"ריקוד" של השמש בשמים לעיני הנוכחים באירוע.
Sanctuary of Our Lady of Fátima
Sanctuary of Our Lady of Fátima
Sanctuary of Our Lady of Fátima
לאחר סיום הסיור חזרנו לחניה והמשכנו בנסיעה מערבה לכיוון "בטליה" (Batalha), לבקר בכנסיה הענקית שבמקום.
מנזר בטליה - בלב עמק פורה וירוק, לצד ציר הדרך הראשית של פורטוגל, בנוי "מנזר המלחמה" (Mosteiro da Bataltha) . המנזר נבנה במהלך דורות רבים, אך ראשיתו בשנת 1388, שלוש שנים אחרי ניצחון הפורטוגלים על הספרדים בקרב אלז'ובארוטה, שהתחולל לא רחוק מכאן. בעקבות הניצחון יסד ז'ואאו ה-1 את "מנזר מריה הקדושה של הניצחון", הוא מנזר בטליה. המבנה הגדול עוצב סופית רק בראשית המאה ה-16 והוא אחת הדוגמאות המושלמות של הסגנון הארכיטקטוני המנואליאני של הגותיקה הפורטוגלית.
Mosteiro da Bataltha
Mosteiro da Bataltha
מהמנזר בפטימה המשכנו בנסיעה מערבה לכיוון חוף הים לעיירה "נזרה" (Nazare), את הסיור התחלנו בשכונה שיושבת על המצוק מצפון לעיר, במקום דוכנים עם מוכרות בלבוש עממי מקומי, לאחר סיור בחלק העליון ירדנו עם הרכבת שיניים לחלק התחתון של העיר, סיירנו בטיילת וישבנו לאכול באחת מהמסעדות הרבות שישנן במקום. בסיום חזרנו עם הרכבת חזרה לחלק העליון ומשם נסענו עם הרכב לתצפית מהמגדלור המפורסם של נזרה.
נזרה - זוהי האטרקציה התיירותית הידועה ביותר בחוף, במיוחד בקיץ כשתלבושות המקומיים מוסיפים לצבע המקומי.
העיר נקראת ע"ש נצרת, בגלל פסלה של הבתולה שהובאה לכאן מארץ ישראל ע"י נזיר במאה הרביעית.
העיר מורכבת משלוש שכונות: פראיה, הגדולה ביותר, הגובלת עם החוף; סיטיו, שנבתנה על פסגת הצוק ופדרניירה.
צוק הסיטיו (Sitio) נמצא בקצה החוף הצפוני של נזרה. תוכלו לקחת אליו פניקולר מאזור החוף (Praia) או לנסוע בכביש N242 לכיוון Marinha Grande ולפנות שמאלה בראש הגבעה. סיטיו שווה ביקור ולו בשל הנופים הפנורמיים מנקודת
התצפית. עצרו לראות כאן גם את המרצפות הצבעוניות בכנסייה הסמוכה.
שכונת הפראיה (Praia) היא מרכז הפעילות עם חנויות מזכרות ומלאכת יד ומסעדות קטנות עם מבחר אינסופי של פירות-ים בקצה הצפוני של החוף. רוכלים מציעים הכל – מדגמים של סירות ועד סרדינים יבשים – ומשלימים את התמונה של עיירת נופש פעילה. במרחק מה מהחוף תיתקלו במבוך של רחובות צרים עם בנייני מגורים צפופים.
בשכונה העליונה "סיטיו" (Sitio)
בטיילת לאורך החוף בשכונת הפראיה (Praia)
רוכלת בלבוש מסורתי
המגדלור של נזרה
המשכנו בנסיעה דרומה לאורך החוף בעיירה "אובידוש" (Obidos) ביקורנו בעיר העתיקה ובין חומות המצודה.
אובידוש עיר האבירים - היא עיירה מדהימה מימי הביניים וידועה כעיר האבירים. העיירה מוקפת בחומה קלאסית ,ומלאה בקסם של ימי-הביניים . המרכז ההיסטורי של אובידוש הוא מבוך של רחובות מרוצפים , בתים מסוידים לבן, המוקפים ומקושטים בפרחים הפורחים בצבעים עזים של צהוב וכחול. השער הראשי של אובידוש , פורטה דה וילה , מוביל היישר אל הרחוב הראשי, בו מבחר חנויות תיירים , בתי קפה , ודוכני ליקר הדובדבן הנמזג לכוסות שוקולד כמיטב המסורת של אובידוש. כבר בשער הראשי ממוקמת קפלת רעפים יפה, השער מעוטר בתמונת הפסיון של ישו מהמאה ה -18, העשויה מאריחי אזולח'וס ( Azulejo ) בצבעים כחול ולבן. תמונת האריחים מתארת את התשוקה של ישו, כאשר התקרה מייצגת את כתר הקוצים שהונח על ראשו. הכניסה בחומת העיר בנויה משני שערים א-סימטריים על מנת למנוע או לעכב הסתערות פרשים דרכם. ניתן לסייר בהליכה על חומות העיר, מהן נשקף נוף נפלא של העיר וסביבתה.
בעיירה "אובידוש" (Obidos) 
בעיירה "אובידוש" (Obidos)
בעיירה "אובידוש" (Obidos)
ליקר הדובדבן בכוס משוקולד 
מאובידוש המשכנו מערבה לכיוון חוף הים למגדלור ב"פנישה" (Peniche) על מנת לצפות בשקיעה מעל הצוק הגבוה (שקיעה ב- 20:30). עד השקיעה סיירנו לאורך החוף המסולע והמדהים ונהננו מכל רגע.
החוף ב-"פנישה" Peniche
המגדלור בחוף של Peniche
שקיעה בחוף של Peniche
לאחר השקיעה יצאנו בנסיעה דרומה לכיוון פרברי ליסבון למלון ibis Lisboa Alfragide שהזמנו מראש (הגעה למלון ב-22:30).
מסלול יום מספר 6 של הטיול
היום השביעי (יום שני 07 במאי)
התעוררנו לבוקר גשום, לאחר התארגנות יצאנו בנסיעה לארמון בעיר "מפרה" (Mafra). כשעה נסיעה ואנחנו במפרה מוצאים חניה (גשם וקצת ערפל) ויוצאים לביקור בארמון, הארמון גדול ומרשים וסיירנו בתוכו כשעה וחצי (חלקו היה בשיפוצים).
ארמון מפרה - ארמון-מנזר בגודל 40,000 מ"ר, שנבנה במאה ה-18 ע"י המלך ז'ואו ה-5.
הוא מזכיר את האסקוריאל (Escorial) הספרדי בן המאה ה-16, כיוון שהוא תוכנן במטרה לעלות עליו בפאר. 50,000 פועלים עבדו 13 שנה כדי לסיימו (1717-1730), בסיום הפרויקט נערך טקס מפואר של חנוכת הארמון שנמשך 8 ימים, היו בו 880 חדרים ו-330 תאים לנזירים. המנזר כלל בתוכו בית חולים קטן, בית מרקחת וספרייה עשירה. בנוסף לכך נבנו סויטות מלכותיות עבור המלך והמלכה ומסדרון ארוך שמחבר ביניהן.
הבזיליקה נמצאת במרכז החזית המרשימה בפרופורציות שלה של הארמון שאורכה הוא 220 מ'. בספינות המשניות של הבזיליקה מוצבים 58 פסלי קדושים ענקיים משיש.
הסיורים המודרכים עוברים דרך 90 החדרים והדירות. שווה לשים לב לספרייה הבארוקית המכילה 36,000 כתבים וכתבי-יד דתיים על נייר קלף. הקומפלקס כולו הוא מונומנט לכוחו של הכתר הפורטוגזי בימי זוהרו, כשזהב ברזילאי זרם לקופות הממלכה.
ארמון מפרה
בית החולים
אולם התפילות
הספרייה הבארוקית המכילה 36,000 כתבים
 מהארמון במפרה נסענו כחצי שעה על כביש מס' N247 לכיוון דרום לאתרים של סינטרה ((Sintra, הגשם והערפל לא רוצים לעזוב אותנו, ביקרנו בארמונות ועלינו גם ל-Castelo dos Mouros (סירנו באתרי סינטרה כ-3 שעות).
סינטרה (Sintra) - היא עיירה לא גדולה ובה כמות מרשימה ביותר של ארמונות ומצודות. ארגון אונסק“ו הכריז על סינטרה כעל אתר מורשת עולמית בזכות ”הנוף התרבותי“ שלה. תקצר קצרה היריעה מלתאר את כל ארמונותיה של העיר. החשובים שבהם: מצודת המורים, מהמאה ה-8 לספירה, משקיפה על העיר מראש גבעה, אליה מטפסים בגרם מדרגות ארוך ומתפתל. על גבעה סמוכה נמצא אחד מסמליה המוכרים והבולטים של העיירה – הארמון הלאומי פנה, ארמון מפואר שבנה המלך פרננדו השני לרעייתו במחצית המאה ה-19 .במרכז סינטרה נמצא הארמון הלאומי של סינטרה מהמאה ה-16. המקום שימש מעון קיץ למלכי פורטוגל, שהאחרונה שבהם, המלכה מריה-פיה, היא סבתו של מלך פורטוגל האחרון. מהמטבח המרשים עולות צמד ארובות ענקיות שנראות היטב גם מבחוץ. באחד החדרים נעצר המלך פדרו השני על ידי אחיו לתקופה ארוכה, ובסופה מת כאן בהאזינו למיסה מבעד לסורגים. האטרקציה של המקום היא אולם העורבים ((Pêgas das Sala. על קירותיו מצוירים עורבים כמספר נשות החצר בימי המלך ז‘ואו הראשון שנתפס על ידי מלכתו, פיליפה מלנקסטר, כשהוא נושק לבת לוויה. כל ציפור נושאת את הכתובת ”"Bem-Por, התשובה שנתן המלך למלכתו ולנשות החצר, כאומר: איני מתבייש במעשי, להפך – לכבוד הוא לי.
אין להחמיץ ביקור בארמון פנה ((Pena, הנחשב לאחד מהארמונות היפים ביותר של מלכי פורטוגל, שהוכרז כאתר מורשת עולם של אונסק“ו, דוגמא ייחודית לאמנות רומנסק, מעוטר באלמנטים מנואליים. עם אריחים בשלל צבעים וקישוטים. האתר הוא פנטזיה דמיונית שנבנתה באמצע המאה ה-19 עבור בעלה הגרמני של המלכה מריה השנייה. האיש בנה לעצמו מקום ביזארי בסגנון שנע בין קיטש לאקלקטי. מהארמון נשקפת תצפית אל נוף יערות ואל הים.
סינטרה ((Sintra
סינטרה ((Sintra
Castelo dos Mouros
מהארמונות בסינטרה נסענו כחצי שעה על כביש מס' N247 לכיוון מערב לעבר קאבו דה רוקה (Cabo da Roca) הגענו למקום וכל האזור מכוסה בערפל כך שלא יכולנו להנות מהצוקים המרשימים שנופלים לכיוון הים.
קאבו דה רוקה (Cabo da Roca) - הוא הנקודה המערבית ביותר באירופה היבשתית (לא כולל איים). הכף שוכן במערב פורטוגל, כ-42 קילומטרים מערבית לבירה ליסבון, וצוקיו מתנשאים לגובה של 140 מטרים מעל למימי האוקיינוס האטלנטי.
המקום היה מוכר לרומאים אשר כינוהו "פרומונטוריום מאגנום" (Promontorium Magnum - חצי האי הגדול). בעידן התגליות הוא כונה בשם "כף ליסבון". במקום מגדלור שבנייתו הושלמה בשנת 1772 ועמוד אבן נושא צלב, שעליו לוח ובו חקוקות הקואורדינטות הגאוגרפיות של הכף, ודבריו של המשורר הפורטוגזי בן המאה ה-16, לואיש דה קמואש:
"Aqui... Onde a terra termina e o mar começa..."
Ponta mais ocidental do continente europeu.
"כאן... מקום בו הארץ מסתיימת והים מתחיל..."
הנקודה המערבית ביבשת אירופה.
קאבו דה רוקה (Cabo da Roca)
קאבו דה רוקה (Cabo da Roca)
מכאן אנחנו ממשיכים דרומה לכיוון קשקאיש (Cascais) עיירת החוף ממערב לליסבון, שהייתה בעבר כפר דייגים קטן. כיום היא נחשבת לאתר נופש פופולרי עם רחובות עתיקים מרוצפי אבן וחופים מפתים.
קשקאיש - היא עיירת חוף במחוז קשקאיש בפורטוגל, 30 ק"מ מערבית לליסבון. העיירה הינה פרבר קוסמופוליטי של בירת פורטוגל ואחד מן המחוזות העשירים ביותר במדינה. כפר הדייגים לשעבר זכה לתהילה כאתר הנופש של משפחת המלוכה של פורטוגל בסוף המאה ה- 19 ותחילת המאה ה- 20. כיום, מהווה העיירה מקום נופש פופולרי עבור תיירים פורטוגזיים וזרים. היא ממוקמת בחוף אסטוריל באזור ליסבון רבתי.
לעיירה בתי מלון רבים ודירות לתיירים כמו גם מגוון מסעדות טובות בעלויות שונות.
קשקאיש מוקפת חופים פופולריים כמו חוף גואינצ'ו במערב, כמו גם בהרי הסינטרה המרהיבים מצפון. חלק מקו החוף שלה צוקי, ומושך הוא תיירים בזכות הנוף הימי ואתרי הטבע השונים כמו הבוקה דו אינפרנו. העיירה הפכה גם ליעד פופולרי עבור חובבי הגולף, עם מעל ל- 10 מגרשי גולף סמוכים. גלישה, שיט, גלישת רוח ו- kite surfing הן פעילויות פופולריות באזור קשקאיש בשל תנאי מזג האוויר, הרוח, והים הנוחים. קזינו אסטוריל המפורסם הוא אחד מן הגדולים באירופה. ליד הקזינו שוכן "הוטל פלאסיו" (Palace Hotel), מלון 5 כוכבים שבו צולמו סצנות מסרט הג'יימס בונד "בשירות הוד מלכותה".
קשקאיש (Cascais)
קשקאיש (Cascais)
  קשקאיש (Cascais

סיימנו את הערב בקשקאיש בארוחת ערב טובה ונסענו חזרה למלון שלנו בפרברי ליסבון (ibis Lisboa Alfragide).
תם היום השביעי של הטיול שהיה גשום ומעורפל לאורך כל היום.
מסלול יום מספר 7 של הטיול
ימים 8-13 – האי מדירה
קמנו בבוקר ויצאנו לכיוון שדה התעופה של ליסבון, החזרנו את הרכב ששרת אותנו במשך שבוע ועלינו לטיסה "פנימית" לכיוון האי מדירה (Madeira) שנמצא כשעתיים טיסה מערבית לליסבון (באוקיאנוס האטלנטי).
נחתנו באי לקראת השעה 12 קיבלנו את הרכב שהזמנו כבר מהארץ ויצאנו לכיוון בית המלון שלנו (Dorisol Mimosa) ב-פוּנשָל (Funchal) היא העיר הראשית באיי מדיירה של פורטוגל.
 שדה התעופה ב-פוּנשָל (Funchal)
מצורף קישור לקטע הטיול שלנו במדיירה
הטיול שלנו באי מדיירה

יום הטיול מס' 13 (יום ראשון 13 במאי)
בבוקר לאחר ארוחת הבוקר באי מדיירה אנחנו מעמיסים את ציודנו ויוצאים לכיוון שדה התעופה,
מחזירים את הרכב ועולים למטוס לכיוון ליסבון.
לאחר הנחיתה בליסבון אנחנו לקחים שאטל למלון שלנו שהוזמן מראש (ibis Lisboa José Malhoa)
נסיעות בעיר ליסבון
לכל המגיעים לשדה התעופה של ליסבון יש 3 קווי אוטובוסים שמגיעים משדה התעופה למלונות בעיר מחיר כרטיס 5.5 יורו במודיעין יפנו אותכם לקו הנכון שיביא אותכם למלון הרצוי. למטיילים בתוך ליסבון רצויי מאד לרכוש כרטיס יומי/דו יומי לרכבת התחתית - הכרטיס כולל גם את כל הנסיעות ב-"טראמים" (כולל קו 28) ומאפשר עליה וירידה אין כרצונכם במשך כל התקופה. כרטיס זה יותר זול ויותר יעיל מאוטובוסי התיריים (אחד למערב ואחד למזרח ב-2 כרטיסים נפרדים).
לאחר התארגנות קצרה במלון אנחנו יוצאים "לתור" את ליסבון (ברגל).
המלון נמצא בחלק העליון של ליסבון והתחנה הראשונה שלנו היא Miradouro Park Eduardo VII, ומכאן אנחנו יורדים לכיוון המרכז והים
 Miradouro Park Eduardo VII
 Miradouro Park Eduardo VII
 טראם בליסבון
 Monumento dos Restauradores
 פסטיבל אוכל ב- Praça Rossio
Elevador de Santa Justa
Santini - הגלידה הכי טובה בליסבון
במסגרת סיורים בין הסמטאות בליסבון, נתקלנו בתור ארוך מאד שמשתרך ליד חנות וכולם עומדים בסדר מופתי כאילו בתור לחלוקת משהו בחינם. בברור קצר התברר שזאת חנות גלידה. נראה לנו קצת מוזר אבל החלטנו לחזור לשם יותר מאוחר. כשחזרנו, התור לא התקצר אבל אם כולם אומרים אז צריך לבדוק. לאחר כ-10 דקות בתור הגענו לקופה ושם התלבטנו מה לבחור. אחרי התשלום מגיעים לדלפק ושם כ-8 צעירים מחלקים גלידות על מנת לעמוד בעומס. יש לציין, שלא התאכזבנו והגלידה, גלידה איטלקית, ממש היתה מצויינת. חזרנו לשם גם למחרת.
 התור לגלידה מתחיל באמצע הרחוב
 Comércio Square
 טירת סאו ז'ורז'ה (Castelo de S. Jorge)
 אנדרטה לזכרם של יהודי פורטוגל נמצאת בכיכר דומיגוס (Praza de São Domimgos). קרוב מאד לתיאטרון הלאומי בכיכר רוסריו, הכתובת על האנדרטה היא בפורטוגזית: "2006 - 1506 לזכר אלפי יהודים, קורבנות של אי-סובלנות וקנאות דתית, שנרצחו ונטבחו בהרג שהתחיל ביום 19 באפריל 1506 במקום הזה".
יום הטיול מס' 14 (יום שני 14 במאי)
לאחר ארוחת הבוקר אנחנו נוסעים (בתחבורה ציבורית) לכיוון אזור בלם
אזור בלם (Belem)
אל אזור בלם הכי קל להגיע בצורה עצמאית עם תחבורה ציבורית. לוקחים את התחתית הירוקה עד התחנה האחרונה ליד הנהר ומשם ב-"טראם" E-15 עד אזור בלם. כדאי לרדת ליד מנזר ז'רונימוש המרשים מהמאה ה-16 (בסביבה יש מספר מוזאונים מרשימים), ממול למנזר גינה יפה ובקצה על שפת הנהר אנדרטת התגליות לזכר מגלי העולם (עליה במעלית לראש האנדרטה לתצפית). בהמשך לכיוון מערב במרחק קצר, ניצב מגדל בלם המפורסם. חזרה למרכז העיר עם "טראם" E-15. יש לזכור, שרוב האתרים בליסבון סגורים בימי שני! אם קניתם כרטיס יומי לתחתית, כל הנסיעות הנ"ל כלולים בכרטיס.
 Mosteiro dos Jerónimos 
אנדרטת התגליות (Padrão dos Descobrimentos) ברקע גשר ה-25 לאפריל
Ponte 25 de Abril
מגדל בלם (Torre de Belém)
לאחר סיור באזור אנחנו נוסעים לצד השני של ליסבון, למרכז הירידים והקונגרסים, וסקו דה גמה
מרכז "וסקו דה גמה"
מרכז "Vasco da Gamma" נמצא בחלק המזרחי של העיר ליסבון על שפת הנהר. המיבנים שימשו בעבר לתערוכת "אקספו" שהתקיימה במקום. כיום זהו אחד ממרכזי הקניות הגדולים בליסבון במקום קניון ענק עם מאות חנויות מכל הסוגים והמותגים, בקומה העליונה חנויות אוכל. מלבד המיבנים המרשימים - לאורך הנהר יש טיילת שמובילה עד גשר "וסקו דה גמה" שהוא אחד מגשרי העמודים הארוכים ביותר. על הטיילת מסיימים לבנות מלון ענק עם נקודת תצפית בראשו. הגעה למקום עם קו המטרו האדום עד התחנה האחרונה.
 מרכז "Vasco da Gamma"
 מרכז "Vasco da Gamma"
 מגדל וסקו דה גמה (Vasco da Gama Tower)
טראם 28 בליסבון
הרבה נכתב על הקרונית מספר 28 (28 Tram). כל מי שמשתמש בתחבורה ציבורית בליסבון, זהו עוד כלי תחבורה בעיר. בעיר יש שפע של "טראמיים" בקוים שונים וה-28 Tram יכול להוביל אותכם אל המבצר במרומי העיר (ביום שני סגור) או לפרלמנט בצד השני. כמובן שכדאי לבדוק לאיזה כיוון בדיוק אתם צריכים, כי המקומיים בדרך כלל לא מבינים מה רוצים מהם (שוטר מקומי כיוון אותנו בדיוק לכיוון ההפוך) אבל לשם החוויה וכשיש כרטיס יומי פתוח, אז בכל מקום יפה שרואים, יורדים, מצלמים ועולים ל"טראם" הבא. הוא עובר בסימטאות צרות והוא אולי העתיק ביותר בכל הקוים (גם בפורטו). מבינים שנוסעים ברכבת עתיקה, בייחוד כשרואים את עבודת הנהג.
 28 Tram
  בית המחוקקים (Assembly of the Republic)
ולסיום גם כמה תמונות לילה מליסבון
יום הטיול מס' 15 (יום שלישי 15 במאי)
אחרי ארוחת הבוקר אנחנו לוקחים את ה"שאטל" מליד המלון לכיוון שדה התעופה, בשדה התעופה לאחר מסירת המזוודות ולפני ביקורת הדרכונים אנחנו מופנים לדלת אחרת, חשבנו שבגלל שאנחנו ישראלים, בכניסה לדלת בדיקת כרטיס ודרכונים וכניסה לאזור ביקורת הדרכונים ואנחנו רואים שהתור שלנו – אין תור וכמו אחמי"ם אנחנו עוקפים את כל התור ישר לאשנב ביקורת הדרכונים, איזה יופי איזה כיף.
כאשר עולים למטוס מתברר שיש לנו גם פינוקים בדרך, רוב המטוס ללא אוכל ואנחנו עם ארוחה מלאה כמו מחלקת עסקים, התברר שחברת התעופה פינקה אותנו בגלל שיש לנו טיסת המשך איתם איזה כיף.
טיסת הצהריים לכיוון בריסל ומשם לארץ יוצאת בזמן עם הרבה פינוק בדרך.

תם הטיול שלנו  👌👌
ארוחה מפנקת במטוס
מסלול כל הטיול שלנו בפורטוגל

לשאר הטיולים שלי לחץ ==> כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תוכן ענינים בבלוג

כתובות וקישורים של הטיולים בבלוג