יום שישי, 2 בדצמבר 2011

ספרד - מסלול טיול לדרום ספרד – אנדלוסיה 14 יום בדגש נופים, הרים וגם ערים 10/2011

מסלול טיול לדרום ספרד – אנדלוסיה 14 יום בדגש נופים, הרים וגם ערים

יצאנו לטיול לספרד למשך 14 יום בדגש נופים, נופים ואתרים יפים.
השתמשנו באטלס של "מישלין" ספרד ופורטוגל.
לאחר טיסת לילה עם נחיתת ביניים בברצלונה נחתנו בבוקר במלגה
אוספים את המזוודות מקבלים את הרכב ומתחילים בטיול.

את בוקר היום הראשון התחלנו בנסיעה מ"מלגה" לכיוון מזרח (לא על הכביש המהיר) אל העיירה "נרחה"(Nerja). ביקור במקום כולל "מרפסת אירופה".
בדרך לנרחה (ברקע הרי ה"סיירה נבדה")
המרפסת של אירופה בנרחה
לא סתם כינו אותה בשם "המרפסת של אירופה" (Balcón de Europa) – כך נוהגים לקרוא למקום הזה, ובצדק. נרחה היא עיירה ספרדית ים תיכונית קלאסית, עם בתים לבנים פשוטים ויפים ליד הים. בתחילת המאה הקודמת נבנה המדרחוב שמוביל את המבקרים ממרכז העיר לעבר המצפה העגול היפהפה הזה.
אם תסתכלו קדימה, תראו את הים התיכון בגוונים הכחולים שלו, ובצדדים את הצוקים והחופים שבחודשי הקיץ מלאים במבקרים. הביקור במצפה יכול להיות במסגרת עצירה של כמה שעות אם אתם עושים מסלול בקוסטה דל סול. אם אתם כבר כאן, כדאי גם לקפוץ למערת הנטיפים הנמצאת גם היא בעיירה. הנופים מקסימים והאווירה נעימה.
תצפית ממרפסת אירופה בנרחה (Nerja)
המשך נסיעה לכיוון מזרח לכיוון עיירה Salobreña
שעה ורבע נסיעה (כולל הרבה עצירות לצילומים) ואנחנו מגיעים ל- Salobreña - במקום ארמון ערבי מפואר שהוקם בראש גבעה עם נוף מדהים לים.
Castillo de Salobreña
בהמשך הדרך הגענו לעיירה "קלהונדה" (Calahonda) שם סיימנו את היום הראשון.
העיירה "קלהונדה" (Calahonda)
היום השני (29/10/2011)
הוקדש כולו לשיפולים הדרומיים של הרי "סיירה נוודה" (Parque Nacional de Sierra Nevada). בדרך אנחנו עוברים ליד יערות עצי אלון השעם כאשר לאורך כל הדרך מלווה אותנו רכס ההרים.
עצי אלון השעם
רכס הרי ה"סיירה נבדה"
נסיעה בדרכי נוף דרך "סיירה קונטרויסה" (Sierra de la Contraviesa) לכיוון "לאס אלפוחרס"  (Las Alpujarras). כאשר בדרך יש הרבה תצפיות נוף עם מקום מסודר לעצירה רכבים.
המשך הדרך לכיוון מערב דרך הכפר "טרוולז" (Trevelez) – ישוב תיירותי מאד ומוגדר ע"י המקומיים כמרכז ה"חמון". כל בנין שני הוא חנות ליצור או ממכר חמון (או גם וגם) כמובן שהריח מלווה אותנו לאורך כל הסיור.
יש לציין שהרבה אוטובוסים של טיולים מאורגנים פוקדים את המקום (כפר תיירותי כבר אמרתי?).
בכפר "טרוולז" (Trevelez)
אנחנו ממשיכים בכביש לכיוון מערב לאורך השיפולים הדרומיים של רכס ההרים ועוברים דרך הישובים -   Busquistar , Pampaneira ו-Lanjaron לכיוון "גרנדה" (Granada).
מקום הלינה שבחרנו ל-3 הלילות הבאים הוא מלון הבוטיק hotel Cerro del Sol שנמצא 10 דקות נסיעה למרכז גרנדה.
hotel Cerro del Sol
היום השלישי (30/10/2011)
לאחר ארוחת הבוקר במלון מזג האוויר בהיר ואנחנו יוצאים לכיוון רכס ההרים והעיירה  Sierra Nevada  לאחר נסיעה של כ-שעה ורבע מגיעים למעלה והכל לבן (3 ימים קודם ירד כאן שלג ראשון).
Sierra Nevada
ענן מתחיל לכסות את ההר
הסתובבנו למעלה כשעתיים עד שמזג האוויר התחיל להשתנות וענן התחיל לכסות את ההר. את הדרך חזרה למטה לחניה (יחד עם שאר האנשים שהיו למעלה) עשינו בערפל כאשר אנחנו רואים רק את השביל עליו אנחנו הולכים, כמובן שגם הטמפרטורה צנחה בהתאם.
חזרנו לרכב והתחלנו בירידה חזרה לכיוון "ג'וחר" (Guejar). והמשך בכביש נוף 3201-GR לכיוון העיר Guadix
בכביש נוף 3201-GR
הגענו לעיר Guadix  הסתובבנו קצת ליד הכנסיה הגדולה והמשכנו עם הרכב לסיור ברובע המערות
היחוד של המקום הוא צורת החיים מתחת לאדמה, הכניסה לבית נראת רגילה (בדרך כלל חדר חיצוני) אבל רוב הבית נימצא מתחת לאדמה כאשר ארובות האוורור הלבנות בולטות כלפי מעלה או חלון מציץ מתוך הגבעה.
העיר Guadix
 בעיר Guadix
בסיום הסיור (כשעה) יצאנו חזרה למקום הלינה ליד "גרנדה" דרך הכביש הראשי (שעה נסיעה).

היום רביעי (30/10/2011)
היום הוקדש כולו לעיר "גרנדה" (Granda).
רבע שעה נסיעה ואנחנו כבר במרכז גרנדה מצאנו חניה בעיר החדשה והתחלנו לטייל ברגל.
הכיוון מנזר סארומונטה Sacromonte Abbey הולכים לצידי הנהר, עוברים ליד שכונה שגם בה חיים מתחת לאדמה ומטפסים במעלה הגבעה עד למנזר. כאשר לאורך כל הדרך אנחנו רואים את ארמון אלהמברה מהצד השני של הנהר.
 בכניסה למינזר ובעוד מקומות במנזר משלוב המגן דוד יחד עם הצלב
 Sacromonte
לאחר סיור במקום התחלנו לרדת חזרה לכיוון העיר דרך כנסית סנט ניקולס והקסבה של גרנדה
הקסבה  בגרנדה Granda
למטה בעיר דגמנו את אחת ממסעדות ה"טפס" הרבות שפזורות בכל מקום
עכשיו אחרי האוכל התחלנו לעלות לכיוון ארמון אלהמברה, מכיוון שלא היו לנו כרטיסי כניסה (ולא היו כרטיסים במקום) עשינו סיור רק מחוץ לארמון.
ארמון אלהמברה Alhambra Palace
בסיום הסיור ירדנו לעיר התחיל להחשיך ויש גם חג הערב "ליל כל הקדושים" (Halloween)
 גרנדה Granda
ליל כל הקדושים (Halloween)
תם היום הרביעי של הטיול

היום חמישי (01/11/2011)
מטרת הטיול היום היא שמורת הטבע "קסורלה"
שמורת הטבע קאסורלה (Cazorla) המשתרעת על שטח של 2,143 קילומטר רבוע, היא השמורה הגדולה ביותר באנדלוסיה. בנוסף לנופיה הבלתי נשכחים, אפשר למצוא בשמורה גם אלפי מינים של צמחים, וכן זאבים, יעלים, איילים אדמוניים, חזירי בר וכ-140 מיני עופות, בהם עיטים ונשרים.
אנחנו יוצאים מהמלון (גרנדה) מזרחה בכביש המהיר לעבר העיירה Cullar Baza,וממשיכים צפונה בכביש A-330
 הנופים שרואים בדרך על כביש A330
 ולאחר מכן A-317 עד לעיירה "אורנוס" (Hornos).
הפסקה קלה בדרך לאחר שעתיים נסיעה
עיירה "אורנוס" (Hornos)
אגם המוצא של הנהר גוואדאלקיוויר (Rio Guadalquivir)
לאחר העיירה אורנוס אנחנו ממשיכים לאורך חוף האגם עד לסכר הגדול
האגם הוא תחילתו של הנהר גוודלכיביר (Rio Guadalquivir), הגדול בנהרות אנדלוסיה. הנהר יוצא מהשמורה - בה עובר קו פרשת המים בין האוקיינוס האטלנטי לים התיכון, עובר את קורדובה וסביליה ונשפך כ-600 קילומטר אחר כך לאוקיינוס. (את הנהר עוד נפגוש מספר פעמים בהמשך הטיול).
אגם טראנקו (Tranco) ב- Parque Natural Sierra de Cazorla
והמשך לכיוון דרום לאורך הגדה המערבית של האגם בכביש A-319.
לאורך כל הדרך יש נקודות תצפית מסודרות ומשולטות ואי אפשר לדלג על אף אחת בזכות יופי המקום
לאחר שמסתיים האגם אנחנו מתחילים לטפס (עם הרכב) לכיוון העיירה "קסורלה" (Cazorla), לינה במקום.
סיום יום נסיעה בנופים יפיפיים.
העיירה "קסורלה" (Cazorla)
מסלול היום החמישי
תם היום החמישי

היום שישי (02/11/2011)
יציאה מ עיירה "קסורלה" (Cazorla) לכיוון העיר "אובדה" (Ubeda) בדרך מטעי זיתים לכל כיוון שמסתכלים מאופק עד אופק.
מטעי הזיתים
לאחר כשעה נסיעה אנחנו מגיעים לעיירה "אובדה" (Ubeda) - העיירה אובדה נמצאת בקצה הצפון מזרחי של אנדלוסיה בספרד כמאה קילומטרים מזרחית לעיר קורדובה. עיר העתיקה הזאת מתנוססים ארמונות, מגדלים וצריחי אבן מרשימים במיוחד. האתר המפורסם ביותר באובידה וכנראה גם היפה בעיר הוא הכיכר המרכזית שלה - פלאזה ואסקז דה מולינה. הכיכר הזאת נחשבת למקום שההרמוניה האדריכלית שלו מושלמת. לאחר מציאת חניה אנחנו מסיירים כשעתיים וחצי בחלק העתיק שלה.
בעיירה אובדה (Ubeda)
(Torre del Reloj (Clock Tower  בעיירה אובדה (Ubeda)
Plaza Vázquez de Molina   בעיירה אובדה (Ubeda)
(Coso de San Nicasio (Plaza de Toros בעיירה אובדה (Ubeda)
 המשך נסיעה לכיוון צפון ומערב על כביש מס' A-301 לכיוון "קרולינה" (La Carolina).
Puente sobre el embalse del Guadalen
"קרולינה" (La Carolina) - monumento navas de tolosa
המשך נסיעה  בכביש JA-6100 לכיוון צפון מערב לעבר הישוב El Centenillo
(EL GUINDO) - על כביש JA-6100
אנחנו ממשיכים בנסיעה על כביש JM-5005 ונכנסים לשמורת הטבע Sierra de Andujar.
mirador de los pastores בשמורת הטבע Sierra de Andujar
שמורת הטבע Sierra de Andujar
Salto del Jándula + Embalse del Jándula
המשך לאחר מעבר ההרים לכיוון דרום בכביש JM-5003 עד לעיירה Andujar הדרך-דרך נוף רצופת תצפיות, בעלי חיים שונים וחוות לגידול שוורים. (חלק מהדרך היא דרך עפר עבירה לכל כלי רכב).
במקום חוות רבות לגידול בעלי חיים ובעיקר התפרסם המקום בגידול שוורים עבור זירות הקרבות ברחבי ספרד
המשך נסיעה לעיר "קורדובה" (Cordoba) עליה הגענו לפנות ערב מצאנו מקום לינה בכניסה לעיר ל-2 לילות ויצאנו לשוטט במרכז העיר.
מסלול היום השישי

היום השביעי (03/11/2011)
היום הוקדש לסיורים בעיר "קורדובה" (Córdoba) ואתריה.
מצרף כמה תמונות מהעיר היפה הזאת (יום אחד זה מעט מידי לעיר).

היום השמיני (04/11/2011)
יציאה מ-"קורדובה" לכיוון "סביליה" (Sevilla) בדרך עצירה וסיור בעיר המיגדלים "אסיחה" (Ecija).
אסיחה (Ecija)
 ביקור ב-פרדור בישוב "קרמונה" (Carmona)
 הפרדור בישוב "קרמונה" (Carmona)
והגעה ל-"סביליה" (Sevilla). סיור בעיר ואתריה (אנחנו אוהבים יותר הרים מאשר עירים)
מקבץ תמונות של העיר (מתוך כ-300 מאות תמונות שצילמתי בעיר)
Patio De Doncellas
Real Alcázar de Sevilla
Catedral de Sevilla
Plaza de toros de la Real Maestranza de Caballería de Sevilla
Torre del Oro
תצפית מ- Torre del Oro
Plaza de España
ובערב נסיעה ללינה של 2 לילות בעיר "חארס" (Jerez de la Frontera).
תם היום השמיני

היום התשיעי (05/11/2011)
נסיעה מ"חארס" לכיוון הכפר "ארקוס דה לה פרונטרה" (Arcos de la Frontera) טיפוס וסיור בכפר היושב על מצוק.
"ארקוס דה לה פרונטרה" (Arcos de la Frontera)
בכביש נוף CA-5034
בכביש A-2201
המשך דרומה על כביש A-375 לכיוון הכפר Alcalá de los Gazules
Alcalá de los Gazules
ונסיעה לעיר "קדיס" (Cadiz). סיור בעיר העתיקה בין החומות (בשפיץ של קדיס) כולל עליה לתצפית ממגדל הקתדרלה על כל העיר העתיקה.
Puertas de Tierra
Catedral de Cádiz
בסיום חזרה לכיוון המלון שלנו בחארס
חרז דה לה פרונטרה (Jerez de la Frontera) היא עיר שכל כולה יין שרי. כאן מייצרים, מפיקים ומפיצים בכל העולם את היין האנין והמפורסם הזה. מקור השם שרי הוא בשמה העתיק של העיר – שרס.
במאה ה-18 מצאו ימאים אנגלים בשרי תחליף הולם ליין הצרפתי ועד היום יש לו מקום של כבוד בברים אנגליים. סוגי השרי הנפוצים כאן הם: פינו, Fino (יבש במיוחד, צבע ומרקם קלילים), אמונטיאדו, Amontillado (יבש, כהה יותר ובעל מרקם מלא יותר), אולורוסו (Oloroso)  ו-Dulce (יין קינוח מתוק).
באזור יש שטחים עצומים של כרמי גפנים ומרתפי יין רבים – או בשמם הספרדי "בודגה" – שהביקור בהם הוא חובה. את היינות שומרים בחביות של 600 ליטר, העשויות עץ אלון. את החביות לא ממלאים עד הסוף וגם לא אוטמים, על-מנת לאפשר כניסת אוויר.
בנוסף ליין, גאים בחרס גם בסוסים שלהם, להם יצאו מוניטין רבים. במקום נמצא בית-הספר האנדלוסי המלכותי לאמנות הרכיבה. בין 13 ל-20 במאי מתקיים בעיר יריד סוסים, הכולל תצוגה ותחרויות. היריד הראשון כאן נערך במאה ה-13, ומאז נמשכת המסורת ורבים מגיעים מרחבי העולם כדי לצפות בתצוגה ולהשתתף בחגיגה ההמונית.
אחה"צ  הגענו למלון ויצאנו לסיור בעיר העתיקה בין בתי היין והחנויות.
ביום ובלילה חרז דה לה פרונטרה (Jerez de la Frontera)
"בודגה" מרתף וחנות לממכר יין
בסיום הערב חזרנו למלון שלנו
מסלול היום התשיעי
תם היום התשיעי

היום העשירי (06/11/2011)
בשעות הבוקר יציאה לכיוון "גיברלטר" בדרך עצירה לתצפית מהנקודה הכי דרומית בספרד בעיר "טריפה" (Tarifa)
העיירה טריפה היא הנקודה הדרומית ביותר בספרד והיא נמצאת במרחק של 15 ק"מ בלבד מיבשת אפריקה, מחופי מרוקו. התנאים הגאוגרפים באזור זה יוצרים זרמי אויר חזקים ויציבים במשך רוב ימות השנה והופכים את טריפה לאחד מהמקומות הטובים ביותר באירופה לגלישת רוח וקייט. טאריפה נמצאת באזור הנקרא קוסטה דה לוז. העיר מהווה את שער הכניסה לחצי האי הקטן גיברלטר ששייך רשמית לממלכה הבריטית.
השלטים בקצה הדרומי ביותר של ספרד
בהמשך דרך העיר Algeciras עד ל"גיברלטר" (Gibraltar)
צוק גיברלטר נראה כבר באופק ממזרח
גיברלטר (Gibraltar) - הינה מושבה בריטית, הממוקמת בקצה הדרומי ביותר של ספרד ואף נושקת לאפריקה. שטחה משתרע על פני שישה ק"מ (כגודלה של רמת אביב) והיא מונה כשלושים אלף תושבים, מתוכם כ-600 יהודים וכשבעים ישראלים.
בצהריים הגענו לגיברלטר חצינו בנסיעה את מסלולי שדה התעופה והשארנו את הרכב בחניה מסודרת קרוב למרכז ויצאנו לסיור במקום, טילנו לאורך הרחוב הראשי עד לתחנת הרכבל ועלינו ברכבל לראש הצוק
צוק גיברלטר
Main Street - הוא רחוב הקניות הראשי. מכיוון שבגיברלטר אין מע"מ ומכס על מרבית המוצרים, היא נחשבת בעצם לחנות דיוטי פרי אחת גדולה, שבה אפשר לרכוש מוצרים רבים בהנחות משמעותיות, לעומת ישראל ומדינות אחרות באירופה. עיקר הבדלי המחירים נמצאים במוצרים כגון: סיגריות, סיגרים, משקאות אלכוהוליים, בשמים, קוסמטיקה ועוד.
הרחוב הראשי (Main Street)
הרכבל שעולה למעלה
את הירידה עשינו רגלית דרך האתרים בצוק חזרה לעיר.
ה"שפיץ" של גיברלטר
הדרך למטה
קופי המקוק (Apes' Den) – בשמורה שבמעלה ההר תוכלו לפגוש להנאתכם בקופים מסוג מקוק ברברי . גיברלטר הינה המקום היחידי בכל אירופה שבו תוכלו למצוא קופים חופשיים בטבע. אף אחד לא יכול להסביר איך הגיעו קופים אלה לגיברלטר, אך האגדה מספרת כי אם קופים אלו ייעלמו מגיברלטר בריטניה תאבד את שליטתה במושבה זו.
שימו לב! כי האכלת קופים אלו אסורה על פי חוק ומי שעובר על חוק זה צפוי לקנס של עד 500 פאונד, וחבל! מה עוד שלא מומלץ, זה לחשוף את חפציכם האישיים בפני קופים אלו (דוגמת טלפונים ניידים, מצלמות ותיקים). ראו הוזהרתם!
קופי גיברלטר נמצאים בכל מקום על הצוק
מערת סנט מייקל (St Michael's Cave) - היא מערת נטיפים משגעת ומוארת, אשר מושכת אליה תיירים רבים מכל רחבי העולם. יהודי מקומי יקר בשם סולומון צרויה הגה בזמנו את הרעיון להפוך מערה קסומה זו לאולם קונצרטים. כולם אהבו את הרעיון וכבר שנים שמקיימים מופעים רבים ושונים במקום זה.
מערת הנטיפים בהר (Saint Michael's Höhle)
מנהרות המצור הגדול (The Great Siege Tunnels) - ממוקמות במעלה המצוק והן מהוות חוויה ייחודית למבקר בה. מנהרות אלה נחפרו בשנת 1779 בימי המצור הגדול על גיברלטר. ביקור במנהרות אלה ייקח אתכם חזרה בזמן, באמצעות האווירה המיוחדת, התאורה, המופע האור-קולי, בובות השעווה והתותחים השונים. לאורך המנהרות קיימות עמדות תצפית, המעניקות זוויות נוף מהממות לעבר ספרד וגיברלטר.
Great Siege Tunnels
שדה התעופה מבט מ- Great Siege Tunnels
בסיום לקראת ערב נסיעה של שעתיים לכיוון "מיחאס" (Mijas) שליד מאלגה שם חיכה לנו מלון ל-4 לילות אחרונים (Hotel TRH Mijas).
Hotel TRH Mijas
תם היום העשירי לטיול

היום אחד עשר (07/11/2011)
היום שמוקדש לכפרים הלבנים.  יציאה מ"מיחאס" (Mijas) במעלה כביש מס' A-387
Castillo De La Mota
ובהמשך בכביש A-366 בשמורת הטבע Parque Natural Sierra de las Nieves לכיוון העיר "רונדה" (Ronda). דרך מעבר ההרים Puerto Del Viento (גובה 1190מ').
אחד מהכפרים הלבנים שבדרך
מעבר ההרים Puerto Del Viento
"רונדה" (Ronda)  היא עיירה הנחשבת לאחת מהערים היפות והמיוחדות ביותר במדינה. רונדה שוכנת על רמה סלעית בגובה של 780 מטר. מעל פני הים, ששבר גאולוגי קדום כאילו חתך אותה. בעקבות אותו אירוע חוצה הקניון, שבתוכו זורם נהר גואדולווין (Guadalevín) את העיר לשניים.
המבנים המעניינים באמת הם שני הגשרים העתיקים של העיר, שגישרו מעל התהום המפרידה בין שני חלקיה, אלה הם הגשר הרומי (Puente Romano) והגשר הערבי (Puente Árabe), הנמצאים בחלק המערבי, הנמוך יותר, של הקניון החוצה את העיר.
הגשר החדש מפריד את חלקה הצפוני, החדש יותר של רונדה, מחלקה הדרומי שם בנויה העיר העתיקה. בקצהו הצפוני של הגשר נמצאת כיכר אספניה (Plaza de España) בה נמצא בית קפה גדול שארבע מרפסותיו גולשות במורד הקניון. זהו מקום תצפית נהדר אל הקניון ואל ה"גשר החדש".
לעיר הגענו לקראת השעה 12 בצהריים ויצאנו לסיור בעיר העתיקה סביב סביב עד שעות הצהריים המאוחרות.
בסיום הסיור יציאה לכיוון דרום דרך הגשר העתיק על כביש A-369 וכביש MA-7307 לכיוון הכפרים הלבנים,
הרבה כפרים לבנים נראים בין הירוק ששולט בשטח אבל לנו קפץ בעין כפר אחד ששונה מכולם בצבע תכלת.
מחליטים לנסוע לכיוונו (וגם לנסות לזהות על המפה איך קוראים לכפר).
אנחנו מתקרבים ומזהים שזה הכפר Juzcar שצבוע כולו בצבע תכלת והבתים מקושטים בציורי דרדסים !!
מתברר בשיחות עם מקומיים שצבעו כך את הכפר לצורך צילומי הסרט "דרדסים" וגם הוסיפו שבסוף השנה הם מחזירים את הכפר חזרה לצבעו הלבן (נכון לקיץ 2017 הכפר עדיין היה מדורדס).
הכפר Juzcar
משם המשכנו לכיוון הכביש הראשי A-397 וחזרה ל"מיחאס".
ארוחת ערב באחת המסעדות המקומיות ונגמר עוד יום טיול.
 מסלול יום מס' 11
תם יום מס' 11

היום שנים עשר (08/11/2011)
יום "מנוחה" אחרי ארוחת הבוקר אנחנו יוצאים לסיור בעיירות החוף.
נוסעים מערבה לכיוון "מרבלה" (Marabella), ונמל היכטות "פוארטו בנוס" (Puerto Banus).
המרינה של פוארטו באנוס
פוארטו באנוס (Puerto Banús) מרכז מפגשי חוג הסילון של ספרד, היא אחת המרינות היוקרתיות באירופה. היא ממוקמת בעיירת הנופש מרבייה, ואליה מגיעות במהלך השנה מאות יאכטות מפוארות של עשירי העולם, כך שהיא יכולה להתחרות במונקו או בריביירה הצרפתית.
אם אין לכם יאכטה, תצטרכו לחנות בחניון מחוץ לאזור הנמל ולהיכנס פנימה בהליכה.
לאורך המרינה יש טיילת עם חנויות, ברים, מסעדות ובתי קפה, והכל יוקרתי וסטייליסטי. השילוב של הים, הבתים הלבנים וכלי השייט היוקרתיים הוא שילוב נעים לעין – אך פחות נעים לכיס.
"פוארטו בנוס" (Puerto Banus)
 מכאן אנחנו מתחילים לחזור מזרחה לכיוון העיר "פונגירולה" (Fuengirola) והמבצר שלה.
ביקור קצר במיבצר וחוזרים חזרה למלוננו במיחאס
Castillo Sohail
 אחרי מנוחה במלון אנחנו יוצאים לסיור ברגל ב- "מיחאס" (Mijas)
במלון שלנו
העיירה מאד יפה ומצועצעת וכייף לטייל ברחוב הראשי ובין הסימטאות
החמורים ב"מיחאס" (Mijas)
"מיחאס" (Mijas)
תם יום טיול מס' 12

היום שלושה עשר (09/11/2011)
יציאה לכיוון שמורות הטבע מצפון למאלגה. נסיעה לכיוון הכפר Cartama והמשך לכיוון Alora והגעה לכפר El Chorro תצפית מהכפר על הנהר ולכיוון הגשר Puente colgante del Caminito del Rey
תצפית מהכפר El Chorro
הכפר El Chorro
Puente colgante del Caminito del Rey
מהכפר El Chorro ירדנו חזרה לכיוון הנהר (כיוון כללי צפון מערב) ועלינו להרים ממול עם כביש מס' MA-448 לכיוון תצפית יפה על האזור (Mirador Tajo Encantada)
האגם בראש ההר ליד התצפית
מראה מ- Mirador Tajo Encantada לכיוון הכפר El Chorro
המשך לתוך השמורה על כביש מס' MA-5403 וצפונה לכיוון Sillón del Rey ובדרך כניסה לנקודות התצפית המרהיבות לאורך הדרך.
סכר Sillón del Rey
מפת גוגל של אזור האגמים
המשכנו צפונה בכביש ללא שם מהצד המיזרחי של Embalse del Guadalhorce (אבל עם הרבה נוף יפה) לכיוון העיר "אנטקורה" (Antequera)
העיר "אנטקורה" (Antequera)
מעיר "אנטקורה" (Antequeraהמשכנו דרומה לכיוון פארק הסלעים El Torcal de Antequera כביש מגיע עד מרכז המבקרים ובמקום מסלול מעגלי מדהים ביופיו.
הפארק של אנטקרה
אל הפארק Monumento Natural tornillo del Torcal נוסעים כדי לחזות בתצורה גיאולוגית ייחודית ששמה בעברית הוא "הבורג" בשל צורתה המדמה בורג ענק. זוהי רק אחת מתוך כמה תצורות מעניינות הנמצאות בפארק הטבעי של אנטקרה שבלב פרובינציית מלגה, זהו איזור קארסטי, המאופיין בריבוי אבני גיר שעברו בלייה כתוצאה מהמגע והחיכוך של מים חומציים שממיסים את האבנים. כך נוצרו התצורות הללו, שקשה להאמין כי הן פרי מעשה הטבע. מלבד הבורג תוכלו לראות תצורות מיוחדות נוספות. כדאי להקדיש כמה שעות לסיור ולגלות את הפינות הנסתרות ואת הצורות השונות בין הסלעים הבלויים.
El Torcal de Antequera
בסיום המסלול בפארק התחלנו לנסוע חזרה לכיוון המלון שלנו במיחאס, מכיוון שזה יום הטיול האחרון שלנו באזור נכנסנו לסופר גדול ליד מאלגה ע"מ להצטייד בשוקולדים טעימים לקראת שובנו לארץ
בערב הגענו למלון.
מסלול יום הטיול מס' 13
בסיום חזרה לכיוון "מיחאס" ללינה.
תם יום הטיול מס' 13

היום ארבעה עשר (10/11/2011)
היום חוזרים לארץ 😪
קמים מוקדם בבוקר, ארוחת בוקר
ארוחת בוקר במלון במיחאס
מעלים את חפצנו לרכב ואנחנו כבר בדרך לשדה התעופה של מאלגה, נפרדים מהרכב בידוק מהיר והטיסה גם יוצאת בזמן.
נחיתת ביניים בברצלונה, יש לנו 14 שעות עד לטיסת ההמשך ואנחנו יוצאים (בעזרת שרות האוטובוסים/שאטל) לשוטט בברצלונה.
La Rambla - Barcelona
Monument a Colom - Barcelona
Cascada Monumental - Barcelona
Arc de Triomf - Barcelona
Basílica de Santa Maria del Pi - Barcelona
Barcelona - Plaça de Catalunya
לאחר סיור במרכז העיר עם מזג אוויר מצויין אנחנו חוזרים לש"ת (בעזרת האוטובוס/שאטל). טיסת הלילה יוצאת בזמן.

כאן גם תם טיולנו המופלא באנדלוסיה.