יום שני, 1 בספטמבר 2008

רומניה - טיול כוכב שבוע בפוינה ברשוב 08/2008


שבוע נופש בפויאנה בראשוב

יצאנו לשבוע נופש בפויינה בראשוב (Poiana Braşov) טיסה + מלון + העברות.
היום הראשון (יום שני 04/08)
הטיסה יוצאת מוקדם בבוקר ובשעה 7 בבוקר אנחנו כבר נוחתים בשדה התעופה Bucharest Băneasa International Airport של בוקרשט (Bucureşti) הבירה, שדה תעופה קטן שצמוד לעיר הבירה, עוברים ביקורת גבולות, אוספים את המזוודה ומחפשים איפה איש הקשר וההסעה. בחוץ ממתינים אוטובוסים ומיניבוסים אבל לנו לא מחכים, עוברים שוב על כל ההסעות אבל אין הסעה בשבילנו, מנסים ליצור עם החברה בארץ קשר ולאחר כמה ניסיונות משיגים אותם והם טוענים שלא מגיעה לנו הסעה, מכיוון שהשיחות לארץ מאד יקרות אנחנו מחליטים שאת החשבון נסגור בארץ ופונים לאחת מחברות השכרת הרכב שבשדה (חברה עם דלפק ומישהו שמדבר אנגלית), ושוכרים רכב לשבוע ימים, קונים מפה שנדע איך להגיע ומתחילים לנסוע לכיוון פויאנה בראשוב למלון אנחנו מגיעים בשלום (כולם הפחידו אותנו מנהיגה לבד ברומניה), המלון יפה (Ana Hotels Sport Poiana Brasov) ההזמנה על שמנו קיימת, מתמקמים בחדר ויוצאים לסיבוב להכרת הסביבה.
Bucharest Băneasa International Airport
 Ana Hotels Sport Poiana Brasov
אנחנו יורדים ברגל למרכז הישוב, במקום שוק קטן ובו מגלים שאנחנו מותג ברומניה (יש מיצי פריגת), בסתובבים במרכז ובין בתי המלון וחוזרים חזרה למלון שלנו, לארוחת ערב ומנוחה אחרי לילה ללא שינה.
Biserica Sfântul Ioan Botezătorul
פויאנה בראשוב (Poiana Braşov) - עיירת תיירות ציורית ואתר הסקי הפופולרי ביותר ברומניה כמו גם מרכז תיירותי חשוב המועדף על ידי תיירים רבים לא רק מרומניה, אלא גם מאיטליה, צרפת, גרמניה, שוויץ ומדינות אירופיות אחרות. היא ממוקמת כ- 1,200 מטרים מעל פני הים בקרבת העיר בראשוב, וניתן להגיע אליה בקלות באמצעות הכביש. ישנם אוטובוסים המופעלים על ידי בראשוב טרנזיט המשרתים את עוברי מסלול 12 הק"מ בין בראשוב ופויאנה בראשוב. האתר גם מפעיל מיניבוסים האוספים מבקרים ממלונות לבסיס של מסלולי סקי, לנקודות יציאה לטיולים רגליים או לתחנת הרכבל  המוביל לפסגות הקריסטיאנו מארה והפוסטאברו. פויאנה בראשוב מוקפת ארבעה הרים: הפוסטאברו שכבר הוזכר, פיאטרה קראילוי, בוצ'ג'י ופיאטרה מארה.
בשוק בפויאנה בראשוב
Kürtőskalács
תם היום הראשון שלנו ברומניה
היום השני (יום שלישי 05/08)
אם יש לנו כבר רכב למה לא לנצל אותו? ואנחנו יוצאים בנסיעה בתחילה יורדים לעיר בראשוב ומשם על כביש מס' 13 לכיוון צפון ובהמשך מערבה על כביש E60, לכיוון סיגישוארה (Sighișoara), בדרך עוצרים להפסקה קלה ב- Saschiz
The clock tower
 Cetatea Ţărănească - Saschiz
 בית העיריה - Primăria Saschiz
לאחר סיבוב קצר במקום אנחנו ממשיכים לסיגישוארה (Sighișoara).
סיגישוארה (Sighișoara) – היא עיר מן האגדות. כאן כבר מתחילים לחוש את האווירה הרב לאומית של טרנסילבניה. טרנסילבניה היא אזור היסטורי מתוחם בהרי הקרפטים ממזרח ומדרום. לדוברי אנגלית המונח "טרנסילבניה" מתכתב עם ערפדים ודרקולה. כבר במאות 12-13 יושבו כאן מתנחלים גרמנים המכונים סקסונים' שהיו בעלי יוזמה. האזורים הסקסונים הם מפותחים הרבה יותר מן האשרוים הרומנים. למרות שצ'אושסקו "מכר" את דוברי הגרמנית לגרמניה (כמו שהוא "מכר" את יהודי רומניה למדינת ישראל) השילוט הציבורי עדין מציין גם את השמות בגרמנית.
האתר המרכזי שמושך תיירים רבים, וגם הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, הוא העיר העתיקה של סיגישוארה. העיר נשמרה היטב, על חומותיה, מתקופת ימי הביניים וניתן לראות בה סגנונות אדריכלות ואמנות מגוונים. בעיר פעלו בעלי מלאכה רבים שנתנו את אותותיהם על פני העיר.
נקודת הציון המרכזית בעיר היא מגדל השעון. גובהו 64 מטרים והוא נבנה בשנת 1556 על הגבעה של המצודה. במעלה המגדל ישנו מוזיאון היסטוריה, וכן נקודת תצפית על כל העיר.
מצודת סיגישוארה היא מבנה סאקסוני מפואר מהמאה ה־12, שמהווה את המרכז ההיסטורי של העיר העתיקה.
בית הולדתו של ולאד השלישי (המשפד) (ולאד צפש), נסיך ולאכיה הידוע בכינויו "המשפד", מהווה אתר עלייה לרגל לתיירים רבים בשל הסיפור המפורסם "דראקולה". בסמוך לביתו ישנו פסל ראשו של המשפד.
מוזיאון כלי הנשק, הממוקם בסמוך לבית הולדתו של ולאד צפש. המוזיאון קטן אך מכיל מבחר מכלי הנשק שיוצרו בימי הביניים בעיר.
גרם מדרגות אבן, המקורה על ידי גג מעץ, מוביל לכנסייה שבראש הגבעה לבית הקברות של העיר העתיקה. בכנסייה ניתן למצוא פרסקאות וקריפטה. הכנסייה נבנתה במיקום שבו היה המבצר הרומאי הקדום. בבית הקברות הסמוך לכנסייה ניתן להבחין במצבות גרמניות רבות.
 The clock tower
תצפית על העיר העתיקה ממגדל השעון
 בית הולדתו של וולד ה-3 (דרקולה)
  Scara Şcolarilor
 הבית עם הצבי - Casa cu Cerb
Primăria Municipiului Sighișoara 
Biserica Sfânta Treime 
לאחר סיום הסיור בעיר אנחנו ממשיכים בדרכנו לכיוון מערב על כביש מס' 14 (שממשיך אחר כך דרומה) כאשר בדרך עוברים כפרים רבים שבכמעט בכל אחד מהכפרים מתנוסס על עמוד קן גדול של חסידות.
 חסידות ב- Slimnic
בסיום כביש מס' 14 אנחנו מגיעים לסיביו (Sibiu), מוצאים חניה במרכז של המרכז (נכנסנו דרך גשר השקרנים לחניה) ויוצאים לתור את העיר העתיקה.
 הכיכר המרכזית בעיר העתיקה - Piața Mare
סיביו (Sibiu) - היא עיר בטרנסילבניה, רומניה, הממוקמת כ- 282 קילומטרים צפונית-מערבית לבוקרשט, ואחד ממרכזי התרבות החשובים ביותר של רומניה. העיר העתיקה של סיביו שוכנת על הגדה הדרומית של נהר סיבין (Cibin) על גבעה הממוקמת במרחק של כ- 200 מטרים מהנהר. היא מורכבת משני חלקים נפרדים: העיר העילית והעיר התחתית. באופן מסורתי, העיר העילית הייתה החלק העשיר והאזור המסחרי, בעוד שהעיר התחתית שימשה כאזור הייצור. העיר העתיקה של סיביו דורגה על ידי מגזין פורבס כ "מקום השמיני האידאלי ביותר לחיות בו באירופה". העיר סיביו וסביבתה היא אחד מן האזורים המתוירים ביותר ברומניה. היא מחזיקה באתרים ההיסטוריים המשומרים ביותר במדינה, שכן רבים מביצוריה מימי הביניים נשמרו במצב מצוין. מרכזה העתיק החל בתהליך לקבלת מעמד של אתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשנת 2004. בנוסף, לסיביו וסביבתה יש מוזיאונים משמעותיים רבים, עם אוספי אמנות, ציורים, ומייצגים באמנות דקורטיבית, ארכיאולוגיה, אנתרופולוגיה, היסטוריה, ארכיאולוגיה והיסטוריה תעשייתית, ובהיסטוריית הטכנולוגיה ומדעי הטבע.
העיר גם שוכנת סמוך להרי פגרש,  יעד פופולרי מאוד לחובבי הטרקים, קרוב לאתרי הסקי פלטיניש (Paltinis) וארנה פלטוס המהוווים יעדי נופש פופולריים בחורף. כמו כן, אזור זה הוא ליבו ליבה של קהילות הסקסונים לשעבר בטרנסילבניה, הידועות בכנסיות המבוצרות שלהן. 
Parcul Astra 
 Catedrala Sfânta Treime
  Catedrala Evanghelică C.A. Sfânta Maria
בסיום הסיור אנחנו חוזרים לרכב, ויוצאים מהעיר מזרחה על כביש מס' E68 חזרה למלון שלנו בפויאנה בראשוב, לפני בראשוב אנחנו פונים דרומה (ע"מ לא לעבור דרך העיר) לכביש מס' 73A לכיוון ראשנוב (Râșnov) ולאורך הדרך יש "אווירה כפרית" של עגלות עם חציר בדרך לכפרים.
תם היום השני של הנופש
מפת מסלול היום השני
היום השלישי  (יום רביעי 06/08)
בוקר יום חדש ואנחנו יורדים לארוחת הבוקר במלון, הפתעה - על כלי השתיה חמה לוגו של "עלית".
לאחר ארוחת הבוקר אנחנו נוסעים לטירה של דרקולה או בשמה טירת בראן (Castelul Bran),  
לאחר כחצי שעה נסיעה מגיעים לטירה, מחנים את הרכב ומתחילים לעלות במעלה השביל לטירה, תור קצר בכניסה ואנחנו כבר בפנים.
 טירת בראן (Castelul Bran)
 טירת בראן (Castelul Bran)
טירת הרוזן דרקולה (Castelul Bran) - בכפר הציורי בראן, השוכן למרגלות רכס Piatra Ccraiului  ואחד האזורים המתויירים ברומניה, שוכנת טירתו של הרוזן המיתולוגי, ואבי כל הערפדים – דרקולה. כולנו כבר שמענו / ראינו / קראנו על אותו ערפד-מכשף בן אצילים מטרנסילבניה, השוכן בטירה אפלה בקרפטים, ליד מעבר בורגו.
בלב הכפר נמצאת על מרומי צוק אימתני טירת בראן, שם נרקמה האגדה על הרוזן דרקולה, הלוא הוא הנסיך ולד המשפד, אשר זכה ברומניה לכינוי המפוקפק "דרקוליה", אשר משמעותו נעה מ"שטן" ל-"שד" ול-"דרקון" (אביו של ולד היה חבר ב"מסדר הדרקון", הבא להגן על הנצרות באירופה מאיומים חיצוניים).
הטירה נבנתה על ידי האבירי הטבטונים בראשית מאה ה-13 והפכה במרוצת הזמן לנקודה מעבר חשובה בין וולכיה לטרנסילבניה. במשך מאות שנים, הייתה הטירה בבעלותם של תושבי ברשוב, והם נהנו מהכספים, שנאספו ממיסוי סחורות בגבול. בשנת 1921 הם תרמו את הטירה למלכת רומניה, מרייה, ששינתה את ייעוד הטירה והפכה אותה לארמון המלכותי.
האזור הררי ומיוער, האוויר הצח, המקומיים העוסקים בגבנות וחקלאות הם מרכיבים שהופכים את הביקור לבלתי נשכח. ביקור בבראן חייב לכלול ביקור בדוכני שוק האיכרים המפורסם, הנמצא למרגלות הטירה.
  בתוך טירת בראן (Castelul Bran)
משך הסיור כשעה והכל תלוי בצפיפות האנשים במקום, כאשר יצאנו בחוץ כבר היה תור ארוך של ממתינים לכניסה (זה היתרון שמגיעים מוקדם לבד ולא עם האוטובוסים של הקבוצות המאורגנות)
מהטירה ירדנו למטה, במקום שוק רוכלים (כמו בכל מקום מתוייר ברומניה) ומאחוריו מוזאון פתוח של מיבנים עתיקים מרחבי רומניה.
השוק והמוזאון מתחת לטירה
לאחר שסיימנו את הסיור בבראן אנחנו מתחילים לנסוע על כביש מס' 73 לכיוון דרום מערב ולעלות לעבר הרי "פיאטרה קארולוי (Piatra Craiului) ע"מ לעשות תצפית על העמק והרי ה"בוצאץ" (Bucegi) שנמצאים ממזרח, אנחנו מגיעים עד Drumul Carului ואחר כך יורדים חזרה לכיוון בראן.
 Biserica de lemn Nașterea Maicii Domnului
תצפית על העמק והרי ה"בוצאץ" (Bucegi) 
פונים לכיוון הישוב מואצ'ו (moieciu de jos) בכביש מס' 73F לסיור בפארק בוצ'אץ (Bucegi Natural Park), קראנו שכל הטיולים מגיעים לכאן ועושים נסיעה בעגלות מקומיות רתומות לסוסים, הגענו למקום, ראינו את "התופעה" שבכלל לא הלהיבה אותנו, ויצאנו לסיור רגלי, מסירים בקטע קטן בכניסה לשמורה וחוזרים חזרה למלוננו בפויאנה בראשוב.
הכנסיה שבכפר Cheia (Biserica Adormirea Maicii Domnului)
תם היום השלישי של הנופש
היום הרביעי  (יום חמישי 07/08)
לאחר ארוחת הבוקר אנחנו נוסעים לתחנת הרכבל בישוב שלנו (פויאנה בראשוב)  ועולים איתו לפיסגת ה- Postăvaru  - ההר שמדרום לישוב.
לאחר סיור למעלה עם ראות לא כל כך טובה אנחנו יורדים חזרה ונוסעים לעיר הגדולה בראשוב (Braşov).
 הכיכר המרכזית בעיר העתיקה (Piața Sfatului)
 המדרחוב (Strada Republicii)
 בנין מועצת המחוז (Consiliul Judeţean)
בראשוב (Braşov) - היא עיר גדולה במרכז חבל טרנסילבניה. העיר מוקפת הרים (הקרפטים) ושוכנת למרגלות הר טמפה Tampa. העיר בראשוב כללה בעבר 3 אוכלוסיות מרכזיות: רומנים, הונגרים וגרמנים והעיר נחלקה לשלושה רבעים הרובע הגרמני, הרובע ההונגרי והרובע הרומני. בזמן מלחמת העולם השניה, בעת שרבים כל כך מתושבי רומניה היהודיים הושמדו על ידי הנאצים, תושבי בראשוב סירבו להסגיר את היהודים שחיו בקרבם למחנות ריכוז ויהודי בראשוב היו מוגנים וניצלו. לאחר המלחמה מאזן האוכלוסייה השתנה וכיום חיים בבראשוב רוב רומני וקומץ קטן של יהודים עדיין חיים בעיר. אתר מפורסם בעיר הוא הכנסיה הגותית הגדולה במזרח אירופה שעלתה באש במאה ה-17 בעת קרבות שהתחולל בעיר עם הטורקים, קירות הכנסיה שהשחירו עם השריפה העניקו לה את השם הכנסיה השחורה. מלבד כנסיות ומוזיאונים מומץ לטייל בעיר העתיקה ובבית הכנסת היהודי. אטרקציה אורבנית נוספת היא 'הרחוב הצר ביותר בעולם' שנמצא בסמוך לעיר העתיקה. מכיכר העיר העתיקה כדאי לעלות ברכבל להא Tampa לתצפית על העיר ולטיולים רגליים. העיר מוקפת טבע מרשים של הרי הקרפטים ואם הבסיס שלכם בבראשוב תוכלו לצאת להרבה טיולים יומיים מסביב. אחת האטרקציות בקרבת העיר,כ-30 ק"מ דרומית מערבית נמצאת בזארנשט Zarnesti שם מצוי מקלט לדובים, ניתן להיכנס לסיור בשמורה ולצפות בדובים המוגנים.
ברשוב היא מקום אידיאלי לטיולי כוכב ברומניה, למי שמתעניין בנופי טבע, אגמים מפלים, טרקים, מעיינות מרפא, הרי געש והכל במרחקים קצרים ישנה אפשרו לחוות את החוויה במפגש עם כמה תרבויות, זו הרומנית, זו הגרמנית וזו ההונגרית המאפשרות בילוי מאתרים רבים גם אם אתם נמצאים באותו המלון תוכלו לבנות בין שבוע לשבועיים באזור זה של רומניה ולגלות מדי יום מקומות ותרבויות חדשות ולחוות חוויות מאד מגוונות, ניתן להזמין מלון בברשוב כבסיס לטיול ברומניה .
Poarta Schei
 הכניסה לבית הכנסת בבראשוב
 Beth Israel Synagogue
 Poarta Ecaterinei
 הכנסיה השחורה (Biserica Neagră)
הסתובבנו באתרי העיר העתיקה עד שעות הצהריים והחלטנו מספיק עיר צריך גם קצת טבע ונסענו לכיוון הכפר רשנוב (Râşnov) ועלינו ברגל למצודה (העליה מכיוון כביש רסנוב – פוינה בראשוב, כביש 1E).
הכפר רשנוב (Râşnov) והמבצר מעליו
מבצר רשנוב (Râşnov)
 מבצר רשנוב (Râşnov) - אטרקציה מאוד מעניינית עם נוף מדהים נבנה בשנים 1211-1225, המבצר נבנה כחלק ממערכת ההגנה על הכפרים בטרנסילבניה מפלישת זרים. מיקום המבצר אפשר שליטה על הדרכים שחיברו פעם את חבל ארץ וולכיה לטראנסילבניה. המבצר נראה מכל מקום שתיסעו לכיוון רשנוב ובעצם הכפר עבר למעשה לתוך המצודה שקיימת עוד מימי הביניים, ממרומי הגבעה נתן לתצפת על כל האזור שבין בראשוב לבראן.
בתוך מבצר רשנוב (Râşnov)
בתוך מבצר רשנוב (Râşnov)
לאחר סיור במיבצר חזרנו למנוחה במלון שלנו ולקראת חושך ירדנו חזרה לעיר בראשוב לסיור לילה בעיר העתיקה.
העיר בראשוב - תצפית מ- Turnul Alb
 Livada Poştei
  בנין מועצת המחוז (Consiliul Judeţean)
 המדרחוב (Strada Republicii) 
  Beth Israel Synagogue
 Poarta Schei
  הכנסיה השחורה (Biserica Neagră)
 הכיכר המרכזית בעיר העתיקה (Piața Sfatului) 
לאחר סיום הסיור חזרנו למלון.
תם היום הרביעי של הנופש
היום החמישי  (יום שישי 08/08)
לאחר ארוחת הבוקר אנחנו נוסעים דרך בראשוב לכיוון מערב על כביש מס' E68 עד לפניה לכיוון דרום למעבר ההרים טרנס פאגראש (transfagarasan) ופונים לכביש מס' 7C ומתחילים לעלות עד לתחנה התחתונה של הרכבל שעולה למעלה, המטרה גם לראות את הנוף מלמעלה וגם אחר כך לעלות עם הרכב, קנינו כרטיס הלוך ושוב והינה אנחנו כבר ברכבל.
טרנס פאגראש (transfagarasan) - ההרים הגבוהים ביותר ברומניה הרי הפאגרש, ובהם הפסגה "מולדוביאנו" 2544 מטר מעל פני הים לא עצרו את המגלומניה של צאוצאסקו שליט רומניה בשנות השבעים של המאה הקודמת, וכאן נבנה במשך כ5 שנים כביש בנוף פראי ומרהיב, החוצה את הרכס, בגבהים מעל 2000 מטר וחולף בשיא גובהו ליד אגם קרחוני "בלאאה", מקום מרתק לבלות לילה במלון על שפת האגם, הכביש עצמו שאליו אפשר להגיע רק ברכב פרטי, מומלץ לכל נהג הרואה עצמו כנהג מיומן, כדאי לנסוע במירה בזהירות הכביש מאד מפותל והנוף אדיר ועשוי להסיט את תשומת הלב בקלות.
לאחר שירדנו חזרה עם הרכבל אנחנו מתחילים לעלות עם הרכב לכיוון הפיסגה, למעלה יש חניה גדולה (הרבה אוטובוסים) ואגם אחד יפיפה, אגם בלאה (Bâlea Lake), עשינו מסלול סביב לאגם, אברנו בין דוכני ה"שוק" וחזרנו חזרה לרכב להמשך דרכנו.
אגם בלאה (Bâlea Lake)
עכשיו מצפה לנו ירידה ארוכה עד אגם וידרארו (vidraru) ונסיעה לאורך הגדה המזרחית שלו עד לסכר הענק שיוצר את האגם.
אגם הסכר וידרארו (vidraru). על הסכר מומלץ לעצור ולצפות בנוף המרשים, מומלץ לעלות במדרגות לנקודת התצפית המרשימה ובה גם אנדרטה בסגנון קומוניסטי אופייני," לגיבורים שבנו את הסכר" אנשי חברת החשמל הרומנית, בנית הסכר גם היא התרסה של צאוצאסקו כלפי ברית המועצות בנוסח "גם אנחנו יודעים לבנות כמוכם" ,סכרים הוקמו בתכנון רוסי שנים קודם. אפשר גם לשוט בספינה באגם.
לאחר ההתרשמות (וצילומים) מהסכר אנחנו ממשיכים בירידה עד לישוב קורטאה דה ארגס (Curtea de Argeş) עושים סיבוב קצר בישוב עם הכנסיה המפורסמת שלו, ופונים בנסיעה לכיוון מזרח על כביש מס' 73C ובהמשך כביש מס' 73 לכיוון צפון עד לאנדרטה לזכר קורבנות מלחמת העולם הראשונה.
 מאוסוליאום של גיבורים בוואלה מארה-פראט (Valea Mare-Pravăț) - הידוע גם בשם המאוסוליאום של מאטאוש (Mateias), הוא אנדרטה חשובה מאד המוקדשת לזכר הגיבורים הרומנים שנפלו במהלך מלחמת העולם הראשונה ונבנתה בין השנים 1928-1935. הבניין מורכב משני גופים: מבנה אופקי שבו נשמרות עצמותיהם של למעלה מ -2,300 חיילים רומנים ומגדל בעל צורה אנכית עם צריח.
בכניסה למאוזוליאום, על מעקה בטון, חצי עגול, יש שני מכתבים מוזהבים המפארים את קורבן הגיבורים:
- בצד שמאל: "לכבוד המולדת והדגל, לבניית אחדות רומניה, הגנו על ארץ ישראל הקדושה על ידי עזיבתך, הדורות הבאים, עם חופשי ועצמאי";
- מימין: "אנו עוזבים ביראת כבוד נוכח הקורבן העליון של גיבורי האומה, המגינים הראויים והאדירים של ישותנו הלאומית, ועל קריאת המולדת נקרב גם כדי לשמור על עצמאותה ורומניה של רומניה"
מכאן אנחנו ממשיכים צפונה חזרה לפויאנה בראשוב למלון שלנו.
תם היום החמישי לנופש שלנו
מפת מסלול היום החמישי
היום השישי  (יום שבת 09/08)
לאחר ארוחת הבוקר אנחנו יוצאים לטיול נוסף, נוסעים לכיוון העיר בראשוב וממנה על כביש מס' 1 לכיוון דרום מזרח עד המפגש עם כביש מס' 1A (כ-8 ק"מ) שמוגדר ככביש נוף ועולים עליו בתחילה לכיוון מזרח ובהמשך לכיוון דרום, עד שנפגשים עם כביש מס' 100N (לאחר כ-75 ק"מ) ופונים לכיוון מערב לעבר Teișani, על כביש זה אנחנו נוסעים כ-8 ק"מ נוספים עד לישוב Groșani ופונים דרומה לעבר מיכרה המלח שנמצא מצפון לישוב Slănic.
מכרות המלח סלניק - פראחובה (Slanic Prahova) - ברומניה יש את מרבצי המלח החשובים ביותר באירופה ובקלות יכולה לקיים את הצריכה העולמית של 30 השנים הבאות. ב-Slanic (סלניק פחובה), אפשר לראות את מכרה המלח הגדול באירופה.
נכנסים למקום ויורדים בשתי מעליות כורים חלודות  מעלות/מורידות בכל פעם 8-10 אנשים בצפיפות 208 מטר למכרות המלח, שטח המכרה הוא 80.000 מטר מרובע, והטמפרטורה בו היא 13 מעלות לערך, בחלקו העליון של המכרה אפשר עדיין לראות את הסמלים הקומוניסטיים. פסלי מלח מרשימים מצויים במקום וכמו כן יש שם  3 מגרשי כדורגל ומשחקי ילדים, האוויר רווי מליחות המורגשת היטב הקירות והתקרה ממלח, עולם שלם במעמקי האדמה. זאת מהסיבה שהמקום מומלץ לסובלים מבעיות נשימה /אסטמה.
בסמוך למכרה המלח יש אגם מים מלוחים יפה וגם את הר מלח.
במכרות המלח סלניק - פראחובה (Slanic Prahova)
לאחר סיום הסיור בתוך המיכרה אנחנו עולים חזרה למעלה וממשיכים דרומה על כביש מס' 102, חוצים את הישוב סלניק (Slănic) וליד הישוב Vărbilău פונים לכיוון צפון מערב על כביש מס' 101T שהוא כביש "לא ראשי" שעובר בין הכפרים ורואים בו את חיי הכפר ברומניה עם בארות המים שיש בכל מקום 
אנחנו נוסעים על כביש מס' 101T עד ל- Valea Doftaneiומכאן ממשיכים על כביש מס' 101S עד המפגש עם כביש מס' 1, ליד הישוב Comarnic, ופונים צפונה לכיוון סינאיה (Sinaia), לביקור ב"מנזר סיניה".
מנזר סינאיה (ברומנית: Mănăstirea Sinaia) - המכונה גם קתדרלת הקרפטים (Catedrala Carpaților), הוא מנזר נוצרי אורתודוקסי, שהוקם בשלהי המאה ה-17, בהרי בוצ'ג', בנסיכות ולאכיה (כעת בחבל מונטניה, רומניה), על ידי הספטאר מיכאיל קאנטקוזינו.
מיכאיל קנטקוזינו היה בן למשפחת בויארים חשובה בנסיכות ולאכיה - הוא היה בן של הפוסטלניק קונסטנטין קנטקוזינו ואח של שליט ולאכיה, שרבאן קנטקוזינו. מיכאיל עלה לרגל, בליווי אמו אלנה Elena ואחותו סטנקה Stanca, אל המקומות הקדושים לנוצרים בארץ ישראל (נצרת, ירושלים ועוד) והגיע עד למנזר סנטה קתרינה שבחצי האי סיני והתפלל שם.
לאחר שובו לנסיכות ולאכיה, ייסד מיכאל קנטקוזינו, לזכר מסעו, את מנזר סינאיה. שם המנזר מזכיר את הר סיני והמנזר נבנה לפי דוגמת מנזר סנטה קתרינה. בניית המנזר ערכה חמש שנים, מ-1680 עד 1685.
המנזר, שהוקדש על ידי מייסדו לבתולה הקדושה, נועד בראשיתו לאכסן תריסר נזירים, לפי מספר שליחי ישו, אולם במהלך הזמן מספר הנזירים גדל והיה צורך בבנייה נוספת, כדי לספק את צורכיהם. הבנייה החדשה, שנוספה בתקופת אבי המנזר יואסף Ioasaf ופאיסיה Paisie, בין השנים 1842–1846, מכונה בשם "החצר החדשה". במהלך הבנייה הזאת הוקמה גם הכנסייה הגדולה".
בגלל המיקום האסטרטגי שלו, המנזר סבל מכיבושים טורקיים ואוסטריים, שגררו הרס חלקי של המבנים. בשנים 1893–1903 נערכו שיפוצים נרחבים במהלכם נבנתה מחדש הכנסייה הגדולה לפי תוכנית של האדריכל ג'ורג'ה מאנדריה George Mandrea.
הכנסייה הגדולה של מנזר סינאיה
לאחר ביקור במתחם המנזר אנחנו מתחילים לעלות לתצפית (שכתוב שהיא מאד יפה) לעבר Cota 1400 כביש צר ומפותל ופתאום פקק תנועה ארוך, עד עכשיו בקושי ראינו מכוניות מאיפה צץ הפקק הזה אנחנו שואלים? אפילו לוותר על התצפית ולחזור חזרה אין אפשרות בגלל הכביש הצר במקום, אנחנו מתקדמים לאט לאט ומגלים את הסיבה – משפחה של דובים בצד הכביש והרומנים זורקים להם אוכל, אז אוכל לא זרקנו להם אבל "בוק" תמונות הם קיבלו.
בעליה לעבר Cota 1400
בתצפית מ- Cota 1400
לאחר התצפית אנחנו יורדים חזרה לכיוון סינאיה ופונים צפונה על כביש מס' 1 עד המפגש עם כביש מס' 73A ופונים לכיוון רשנוב (Râşnov) וממנו עולים בכביש מס' 1E לכיוון פויאנה בראשוב חזרה למלון שלנו.
אנחנו גם יודעים עכשיו שיש להתיחס ברצינות לשלטים "זהירות דובים" שנמצאים בכל מיני מקומות.
לאחר ארוחת הערב "הפתעה" בלובי מחכה לנו הודעה (בכתב) שההסעה שלנו מחר לשדה התעופה תחכה לנו בכניסה למלון בשעה ......, שמחנו לקבל את המכתב (הוכחה שכן היינו צריכים לקבל העברות) ובקשנו עזרה מהפקידה בלובי שתודיע שאין לנו צורך בהסעה כי אנחנו עם רכב שצריכים להחזיר בשדה התעופה! (את החשבון סיימנו איתם שחזרנו לארץ ולא יצאנו מופסדים!)
תם היום השישי של הנופש שלנו
מפת מסלול היום השישי
היום השביעי  (יום ראשון 10/08)
לאחר ארוחת הבוקר אנחנו אורזים את חפצנו סוגרים חשבון במלון ומתחילים לנסוע לכיוון בוקרשט (Bucureşti), אנחנו יורדים בכביש 1E לכיוון רשנוב ומשם על כביש 73A לכיוון מזרח לעבר כביש מס' 1 (המסלול שנסענו אתמול בערב חזרה למלון), הפסקה ראשונה אנחנו עושים בארמון פלאש (Peleș Castle) שליד סינאיה. מחנים את הרכב בחניון ומתחילים לעלות ברגל לכיוון הארמון, לפני הארמון שוק רוכלים, נבקר בו אחר כך. הגענו לארמון, קנינו כרטיסים ולא נותר לנו אלה להמתין לשעת הכניסה שלנו (הכניסה בקבוצות בלבד בסיור מודרך) בנתיים עושים כמה צילומים מחוץ לארמון.
 ארמון פלש (ברומנית: Castelul Peleş) - שנמצא בסינאיה, רומניה, שימש למגורי הקיץ של משפחת המלוכה הרומנית ונחשב לאחד הארמונות היפים ביותר ברומניה.
ב-1866 נבחר קרול הראשון להיות דומניטור רומניה ובאוגוסט אותה שנה ביקר במנזר סינאיה והתרשם מאוד מיופי המקום והחליט לבנות לעצמו ארמון במקום זה. באותה תקופה היה במקום כפר הררי קטן בשם פודול נאגולוי (Podul Neagului - משמעות השם זה "הגשר של נאגו"). בשנת 1872 קנה קרול קרקע בגודל 1000 פוגונים (פוגון היא מידה לקרקע חקלאית השווה ל-5011,79 מטרים רבועים).
הארמון נבנה לפי הזמנתו של קרול הראשון ועל פי תוכניותיהם של האדריכלים יוהנס שולץ (Johannes Schultz) וקארל לימאן (Karel Liman). הבנייה התנהלה בין השנים 1873–1914 והסתיימה עם מות המלך.
בארמון התארחו אישים נכבדים רבים, סופרים, מוזיקאים, מלכים ומלכות והחשוב ביניהם היה פרנץ יוזף הראשון, קיסר אוסטריה, ששהה בו בשנת 1896. בארמון יש 160 חדרים. המגדל המרכזי מגיע לגובה של 66 מטר. ליד המבנה המרכזי נבנו שני מבנים נוספים, ה"פלישור" Pelişorul וה"פוישור" Foişorul. לארמון יש תחנת כוח מקומית והודות לה היה הארמון האירופאי הראשון שחובר לחשמל.
  ארמון פלש (Castelul Peleş)
 ארמון פלש (Castelul Peleş)
בסיום הסיור בארמון אנחנו עוברים דרך הרוכלים וקונים לעצמנו סלסלת פירות על למנת לנשנש בהמשך הדרך (לא נשאר כלום עד שהגענו חזרה לרכב). אנחנו ממשיכים על כביש מס' 1 דרומה נסיעה קצרה עד סינאיה (Sinaia) כאן אנחנו עוצרים לסיור בעיר + ארוחת צהריים אחרונה ברומניה.
 בסינאיה (Sinaia)
בסינאיה (Sinaia)
לאחר סיום הארוחה אנחנו ממשיכים בנסיעה ישירה לכיוון בוקרשט (Bucureşti), עיר הבירה של רומניה, (בכביש מס' 1) ועוצרים בחניה מול ארמון הפרלמנט הענק שבנה צ'אושסקו. 
ארמון הפרלמנט Palatul Parlamentul
Bulevardul Unirii
Fântâna lui Bucur
שער הניצחון (בשיפוצים) - Piața Arcul de Triumf
לאחר סיור במרכז העירה הערב יורד ואנחנו עוזבים את בוקרשט לכיוון נמל התעופה, מיד ביציאה מהעיר אנחנו עוצרים במרכז קניות גדול לקנות קצת שוקולדים (Băneasa Shopping City) ולאכול משהו קל לפני הטיסה ויוצאים לשדה התעופה, מחזירים את הרכב וחוזרים לארץ בטיסת לילה.
תם היום השביעי והאחרון לשבוע הנופש שלנו
מפת מסלול היום השביעי
לסיכום:- היה שבוע ניפלא ולמרות התקלה הם העברות בתחילת בתחילת הנופש, (שבסופו שלדבר יצאנו ברווח מבחינת נוחות וגמישות) כדאי ואפשר לטייל ברומניה לבד עם רכב. 

למעבר לטיול השני שלנו ברומניה לחץ כאן

לשאר הטיולים שלי לחץ ==> כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תוכן ענינים בבלוג

כתובות וקישורים של הטיולים בבלוג